No, kako predizborna kampanja djeluje na gospodarstvo? Glas Slavonije nedavno je pisao kako upravo gore spomenute tvrtke imaju koristi od kampanje, a u Hrvatskoj gospodarskoj komori navode kako predizborna kampanja za navedene djelatnosti svakako ima pozitivan efekt.
Međutim, upozoravaju kako te djelatnosti imaju relativno mali udio u ukupnom gospodarstvu. Sukladno tome ne mogu znatnije utjecati na ukupnu ekonomsku aktivnost.
Optimizam kao pozitivni pomak
Prema riječima dr. sc. Željka Požege, izvanrednog profesora na Ekonomskom fakultetu u Osijeku, izbori donose još jedan pozitivan pomak - u pravilu novi optimizam koji je vrlo važan za gospodarski razvoj.
"Novi mandat jednostavno se psihološki prihvaća kao novi početak, jer su se pojavili novi projekti, ideje, ljudi... Čak i u slučaju da postojeća vladajuća ekipa dobije novi mandat, no taj polet je izraženiji kod promjene vlasti", ističe Požega i naglašava kako ipak postoji i druga strana. Kaže kako se događa više toga što negativno utječe na gospodarstvo zemlje.
Smatra kako su plaćanje struje socijalno ugroženima i rješavanje problema kredita u švicarskim francima primjeri koji odbijaju investitore.
"Razni socijalni transferi, kojima je isključivi cilj zadovoljavanje birača i privlačenje glasova, nisu samo hrvatska specifičnost. Iznenadne promjene zakona kojima će se povlađivati širokim narodnim masama, koje će nekoga oštetiti, i to samo zbog dobivanja izbora, u razvijenim, demokratskim zemljama ne prolaze", kaže Požega.
Blokada gospodarskog života
Kao negativan efekt predizbornog vremena navodi i svojevrsnu blokadu gospodarskog života jer se ne kreće u nove projekte, nitko ne preuzima odgovornost, investicije stoje i svi čekaju novu vlast i novi početak. Naime, hrvatsko je gospodarstvo dobrim dijelom povezano s politikom. Najveći investitori su državna poduzeća, veliki naručitelji roba su MORH, Policija, bolnice, razna ministarstva...
Zvonimir Savić, direktor Sektora za financijske institucije, poslovne informacije i ekonomske analize HGK, smatra da gospodarstvenici nisu "hendikepirani" posebno zbog kampanje već iz nekih drugih razloga.
Treći negativni efekt koji navodi Požega je nesigurnost i neizvjesnost koju za gospodarstvenike donose političari koji dolaze na vlast, jer izazivaju svojevrsni strah hoće li provesti i na koji način svoja obećanja, piše Glas Slavonije.
Glas Slavonije/Danas.hr