Registracija
Ako imaš Voyo pretplatu, registriraj se istim e-mailom i čitaj net.hr bez oglasa! Saznaj više
Toggle password visibility
Toggle password visibility
Već imaš račun?
Obnovi lozinku
GOSPODARSTVO ZA VRIJEME KAMPANJE: /

Investicije stoje i čekaju novu vlast

Tijekom izborne kampanje tvrtke koje se bave tiskanjem i proizvodnjom promidžbenog materijala zasigurno će zaraditi pošto će se, prema procjenama, potrošiti oko 40 milijuna kuna.

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx

No, kako predizborna kampanja djeluje na gospodarstvo? Glas Slavonije nedavno je pisao kako upravo gore spomenute tvrtke imaju koristi od kampanje, a u Hrvatskoj gospodarskoj komori navode kako predizborna kampanja za navedene djelatnosti svakako ima pozitivan efekt.

Međutim, upozoravaju kako te djelatnosti imaju relativno mali udio u ukupnom gospodarstvu. Sukladno tome ne mogu znatnije utjecati na ukupnu ekonomsku aktivnost.

Optimizam kao pozitivni pomak

Prema riječima dr. sc. Željka Požege, izvanrednog profesora na Ekonomskom fakultetu u Osijeku, izbori donose još jedan pozitivan pomak - u pravilu novi optimizam koji je vrlo važan za gospodarski razvoj.

"Novi mandat jednostavno se psihološki prihvaća kao novi početak, jer su se pojavili novi projekti, ideje, ljudi... Čak i u slučaju da postojeća vladajuća ekipa dobije novi mandat, no taj polet je izraženiji kod promjene vlasti", ističe Požega i naglašava kako ipak postoji i druga strana. Kaže kako se događa više toga što negativno utječe na gospodarstvo zemlje.

Smatra kako su plaćanje struje socijalno ugroženima i rješavanje problema kredita u švicarskim francima primjeri koji odbijaju investitore.

"Razni socijalni transferi, kojima je isključivi cilj zadovoljavanje birača i privlačenje glasova, nisu samo hrvatska specifičnost. Iznenadne promjene zakona kojima će se povlađivati širokim narodnim masama, koje će nekoga oštetiti, i to samo zbog dobivanja izbora, u razvijenim, demokratskim zemljama ne prolaze", kaže Požega.

Blokada gospodarskog života

Kao negativan efekt predizbornog vremena navodi i svojevrsnu blokadu gospodarskog života jer se ne kreće u nove projekte, nitko ne preuzima odgovornost, investicije stoje i svi čekaju novu vlast i novi početak. Naime, hrvatsko je gospodarstvo dobrim dijelom povezano s politikom. Najveći investitori su državna poduzeća, veliki naručitelji roba su MORH, Policija, bolnice, razna ministarstva...

Zvonimir Savić, direktor Sektora za financijske institucije, poslovne informacije i ekonomske analize HGK, smatra da gospodarstvenici nisu "hendikepirani" posebno zbog kampanje već iz nekih drugih razloga.

Treći negativni efekt koji navodi Požega je nesigurnost i neizvjesnost koju za gospodarstvenike donose političari koji dolaze na vlast, jer izazivaju svojevrsni strah hoće li provesti i na koji način svoja obećanja, piše Glas Slavonije.

Glas Slavonije/Danas.hr

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike
Pročitaj i ovo
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Regionalni portali
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike