Hrvatska kreće u diplomatsku i gospodarsku ofenzivu prema Kini. U razdoblju od svega nekoliko tjedana čak četiri hrvatske političke i gospodarske delegacije imaju namjeru posjetiti jednu od vodećih svjetskih sila i po prvi puta ponuditi niz konkretnih projekata za kineske investicije u Hrvatskoj. Prvi će krajem kolovoza ili početkom rujna otputovati predstavnici hrvatskih tvrtki u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK), a zatim slijedi izaslanstvo pod vodstvom ministra poduzetništva i obrta Gordana Marasa u kojem će biti i predstavnici Hrvatske poljoprivredne komore. Potom će jednu delegaciju voditi ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić, koji ujedno ima i funkciju predsjednika Povjerenstva za gospodarsku suradnju s Kinom. Na kraju će i ministar obrane Ante Kotromanović sa suradnicima otići u Peking, u bilateralni posjet na poziv kineskog ministra obrane.
Interes za Krk
Kao moguća kineska ulaganja iz područja infrastrukture razmatraju se modernizacija Zračne luke Rijeka, Zračne luke Osijek te Gradska i Teretna luka u Zadru. Novi list neslužbeno doznaje da će Hajdaš Dončić sasvim otvoreno ponuditi i korištenje gospodarskih zona u Hrvatskoj po drugačijim i bitno povoljnijim uvjetima u odnosu na dosadašnje.
Po prvi puta Hrvatska bi bila spremna dati besplatno zemljište s pratećom infrastrukturom i nizom olakšica za strane, pa tako i kineske investitore. Konkretno su u igri dvije industrijske zone. Jedna je sigurno Industrijska zona Kukuljanovo, a druga će vjerojatno biti na sjeverozapadu Hrvatske, vjerojatno u Krapinsko-zagorskoj ili Varaždinskoj županiji. Cilj jest da se pokuša u relativno kratkom roku realizirati otvaranje novih radnih mjesta, a to može značiti i otvaranje kineskih tvornica na Kukuljanovu ili nekoj drugoj zoni.
Monetizacija autocesta
Poticaj je svakako i to što se u RH planiraju uvesti različite porezne olakšice za investitore u što su uključene i novčane stimulacije za svako novotvoreno radno mjesto.
Neslužbeno će vjerojatno biti riječi i o mogućoj monetizaciji autocesta u Hrvatskoj, odnosno propitkivanju mogućeg kineskog interesa za takvu investiciju u kojoj bi, prema željama i procjenama hrvatske Vlade, prihvatljiva bila ponuda na razini između dvije i pol i tri milijarde eura. Između ostalog, razgovarat će se o nizinskoj pruzi ili velikom kontejnerskom terminalu na Krku.