GfK Hrvatska napravio je analizu potrošačkih navika u maloprodaji, koja je pokazala da četiri od pet ispitanika kupuje proizvode za svakodnevnu potrošnju u Konzumu, te je taj trgovački lanac ujedno na prvom mjestu prepoznatljivosti. U zadnja tri mjeseca prošle godine 66 posto ispitanika najčešće je odlazilo u kupnju u Konzum, a u prvih pet lanaca smješteni su još Lidl, Kaufland, Plodine i dm.
Kupci, njih 55 posto, najviše posjećuju trgovine koje su najbliže njihovu mjestu stanovanja ili poslu, dok 35 posto ispitanih tvrdi da ih privlači širina asortimana, kao i prihvatljive cijene. Svaki drugi potrošač odlazi u nabavu u različite trgovine, dok je svaki četvrti potrošač lojalan trgovini u kojoj svakodnevno kupuje.
U prosjeku jedno kućanstvo mjesečno potroši na hranu, piće i ostale proizvode svakodnevne potrošnje oko 1.900 kuna (što je malo manje nego u prethodnoj 2010. godini, u kojoj je potrošnja također pala u odnosu na prethodnu godinu). Ti su iznosi najviši u Dalmaciji i Zagrebu, a najmanji u sjevernoj Hrvatskoj (oko 1.500 kuna) i Slavoniji (oko 1.300 kuna). Tek oko 20 posto kućanstava troši više od gornjeg prosjeka – uglavnom između dvije i tri tisuće kuna mjesečno.
Iz Analize GfK doznaje se i da se čak 76 posto kupaca informira putem letaka u sandučiću, a 55 posto ispitanih informacije prikuplja iz oglasa na televiziji. Također, potrošači u maloprodaji najčešće plaćaju gotovinom, pa tako 73 posto kupaca plaća novcem, a oko 27 posto plaća karticama.