Unatoč daljnjim najavama poskupljenja, supermarketi su i ovaj mjesec analitičare ugodno iznenadili. Osim što nema bitnih poskupljenja, vidljivo je da je veliki dio asortimana i pojeftinio. Koji su razlozi za pojeftinjenje zasad nije poznato. Bilo kako bilo, čini se da trgovci na neki način kompenziraju i ublažavaju udar na standard građana, kojima su režije i troškovi života zadnjim odlukama HEP-a i Plinare osjetno veći.
Ipak, ako se usporedi stanje cijena u svibnju prošle godine, s ovomjesečnim, može se sa zadovoljstvom konstatirati da, usprkos podizanju stope PDV-a, nema dominacije poskupljenja pred pojeftinjenjima. U odnosu na isto razdoblje prošle godine skuplje su banane, rajčice, juneći but bez kostiju, grah, kava, pivo te poneki mliječni proizvodi. Jeftinije se prolazi s octom, uljem, dječjom hranom i proizvodima za djecu, slatkišima, te ponekim osnovnom namirnicom.
Plodine i dalje na tronu
U odnosu na travanj ove godine, pak, poskupio je primjerice Dukatov maslac u omotu za 7,30 posto i detergent za pranje posuđa Jar limun za 6,19 posto. S druge, pak, strane krastavci su primjerice pojeftinili oko 50 posto, tikvice za oko 25 posto, brašno glatko TIP 550 za oko 12,48 posto te još neki proizvodi, pišu Supermarketi.info.
Na njihovoj ljestvici povoljnosti Plodine zauzimaju prvo mjesto. Slijedi Konzum, a u sredini ljestvice smjestili su se Kaufland, Getro i Billa s istim SM-indeksom. Mercator i Interspar su na začelju ljestvice.