EU UVODI NOVI POREZ I HRVATSKA SE MORA DRŽATI TE ODLUKE: /

Evo što to znači za one koji kupuju preko interneta i koliko će ih koštati

Image

I Hrvatska će morati provesti odluku EU-a o ukidanju oslobođenja od PDV-a na pakete male vrijednosti što će onima, kod nas još uvijek malobrojnima,

27.1.2018.
20:01
VOYO logo

Iduće godine Europska unija namjerava ukinuti sadašnje oslobođenje od plaćanja poreza na dodanu vrijednost za pakete male vrijednosti - do 22 eura ili 160 kuna - kupljene izvan njenih granica. Dio je to porezne reforme koja bi trebala biti dovršena do 2022. godine i u proračune država članica donijeti oko milijardu eura više nego dosad, a e-trgovcima oko pet milijardi eura uštede, piše tportal.

I Hrvatska će, kao članica EU-a, morati provesti tu odluku što će onima, još uvijek malobrojnima, koji povremeno ili redovito kupuju putem interneta iz, primjerice, Kine, značiti poskupljenje od barem 25 posto koliko kod nas iznosi stopa PDV-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
SEZONA JE TOTALNIH SNIŽENJA, ALI I TOTALNIH LAŽNJAKA: /

Chanel i Gucci iz Brčkog čekaju na internetu, ali znajte par važnih stvari

Image
SEZONA JE TOTALNIH SNIŽENJA, ALI I TOTALNIH LAŽNJAKA: /

Chanel i Gucci iz Brčkog čekaju na internetu, ali znajte par važnih stvari

Poskupljenje i za stotinjak kuna

Tportal piše kako će time proizvodi koji su koštali 100 kuna koštati barem 125, a oni koji su koštali 160 kuna koštat će 200 kuna, dok bi naplaćivanje carine moglo dodatno povećati cijenu proizvoda kupljenih putem interenta za još šezdesetak kuna.

"Trenutačna regulacija omogućuje manipuliranje vrijednošću pošiljki pa se nerijetko događa da se pošiljke skuplje od 160 kuna označavaju jeftinijima kako bi se izbjeglo plaćanje PDV-a. Tako smo imali situaciju u Sloveniji da je Pošta Slovenije zbog sumnji u naznačene vrijednosti paketa pristiglih iz trećih zemalja provjerila više od 80 tisuća pošiljki i otkrila da je na 58 posto njih bila naznačena manja vrijednost od stvarne, a sve kako bi se izbjeglo plaćanje PDV-a", kazao je za tportal Darko Dujič, izvršni direktor slovenske tvrtke Ceneje koja prati online tržište.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

On očekuje da će nova porezna pravila smanjiti nelojalnu konkurenciju između dobavljača iz trećih država i onih unutar EU-a te olakšati posao svima trgovcima koji prodaju putem interneta. U Hrvatskoj se, pak, ne očekuju značajnije posljedice od najavljene mjere EU-a jer je ovdje razmjerno mali broj online kupaca, pa je i niska razina prometa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo