1. Nepristojnost vam nece pomoci
Razumljivo je da vas frustrira kada vam prodavacica ne moze dati popust ili kada necega nema u zalihi, ali to zapravo nema veze s njom. Mozda vam je lakse kad se "ispucate" na prodavacima, ali to nista nece promijeniti. Oni ne donose odluke koje vas zivciraju, a vi postajete kupac kojeg svi preziru.
2. Kupac NIJE uvijek u pravu
Biti kupac nije kraljevska titula. Postoji granica izmedu pruzanja dobre usluge i dopustanja da se netko prema prodavacu ponasa kako god zeli samo zato sto je potencijalni klijent. "Kupac je uvijek u pravu" prodavaci smatraju izgovorom za maltretiranje.
3. Radno vrijeme je katastrofa
zaposlenici u maloprodajnim trgovinama moraju raditi i onda kad ostalim ljudima radno vrijeme zavrsi. Najbolji primjer su blagdani: slobodni ste i mozete ici u kupnju, a za trgovce to znaci vise posla. Prodavaci zato imaju malo slobodnog vremena i drustveni zivot im pati.
4. Vecina trgovaca ne mrzi svoj posao
Ljudi se obicno zgroze kada im netko kaze da radi kao prodavac, no zaposlenici u trgovinama ne mrze svoj posao. Dobro, to nije posao iz snova, ali placa racune i sve je samo ne sramotan.
5. Ne "tuzakajte" prodavace kolegama jer su im oni drazi nego vi
Kupci se cesto pozale trgovcu na "kolegu iz prve smjene" misleci da ce tako kod njega kupiti bodove, no trgovci to nimalo ne cijene. Kao prvo, ako vam jedan prodavac nije mogao pomoci, nece vam moci ni ovaj drugi. A kao drugo, vjerojatno su prijatelji.
6. Ako je prodavacica ljubazna, ne znaci da flertuje s vama
Ljubaznost i nasmijesenost dio su trgovackog posla, a kupci to katkad pogresno shvate. Najcesce su to muskarci, koji si ljubaznost prodavacice protumace kao da medu njima "postoji kemija". Ona samo radi svoj posao, ne nabacuje vam se.
7. Prodavaci ne odreduju cijene
Time sto zaposleniku trgovine prigovarate za visoke cijene necete postici apsolutno nista. Oni ih niti odreduju, niti ih mogu promijeniti. Time ih samo zivcirate.
8. "CLOPENING"
"CLOPENING" je izraz za situaciju kada jedan dan radite popodnevnu, a dan iza toga jutarnju smjenu odnosno jedan dan zatvarate (closing), a sljedece jutro otvarate (opening) trgovinu. Takav raspored smjena mrze svi radnici jer se ne stignu odmoriti.
9. Trgovci ne mrze ljude
zaposlenici trgovina vole "tracati" kupce jer su neki ljudi zaista grozne osobe, no cinjenica da je takvih klijenata malo. Vecina kupaca obicni su ljudi koji dodu, kupe sto trebaju i odu. Prodavaci mrze samo ovu malu grupu glasnih i neugodnih kupaca.
10. "Otraga" nije stvarno mjesto
Vecina ljudi kada zele kupiti nesto cega nema na polici traze prodavaca da provjeri "otraga". Male trgovine nemaju velika skladista i obicno je ono sto vidimo na policama to. "Otraga" je najcesce samo ured i toalet.
11. Djeca bez roditeljskog nadzora
Ukratko, svi prodavaci mrze kada roditelji u trgovini ne paze na svoju djecu. Osim sto ruse stvari s polica, cesto ne gledaju kuda hodaju i ljudi se spoticu po njima. Kada povedete dijete u kupnju, primite ga za ruku. Trgovci ce vam biti zahvalni.
12. Kao prodavac postanete vjesti s ljudima
Koliko god bili stidljivi, ako zelite biti dobar trgovac, morate komunicirati s ljudima. Nista nije bolje protiv sramezljivosti nego svakodnevni razgovor s potpunim strancima.
13. Rad u trgovini bolji je od nezaposlenosti
Osim place, posao trgovca ima jos prednosti. Zaposlenici trgovina najcesce imaju pravo na neki popust, a i slobodni su kada su u gradu najmanje guzve. Mozda najvaznije, buduci da u maloj trgovini ima malo zaposlenika, svaki prodavac reci ce vam da je ekipa na poslu odlicna.