Diljem Hrvatske treba žurno pristupiti gradnji suvremeno opremljenih i klimatiziranih tržnica, veličine ovisne o potrebama gradova, a po standardima šoping centara. Ti prostori dostupni bi bili isključivo poljoprivrednicima za prodaju njihovog asortimana. Ideja je to šibenskog poduzetnika i vlasnika trgovačkog lanca Djelo Jose Slamića koju je iznio za Poslovni dnevnik. Njegov pothvat koji bi brojio 400 tržnica, osigurao bi radna mjesta za 100 tisuća ljudi.
Stimuliramo strance, a kod nas sve propada
"Novi koncept tržnica mora se temeljiti na promociji i ponudi domaće proizvodnje i kvalitetnom zapošljavanju, što u konačnici ima veliku ulogu u stabilizaciji i sigurnosti cijele zemlje, uz pozitivan utjecaj i na demografsku sliku Hrvatske, pogotovo ruralnih područja", kaže Slamić za Poslovni dnevnik, procjenjujući kako bi ukupni godišnji promet na tržnicama prelazio i 36 milijardi kuna.
Gradnja bi se, kaže, mogla financirati iz državnog ali i lokalnih proračuna te fondova EU. Uz sve to tvrdi da bi država smanjenjem PDV-a trebala početi poticati domaću proizvodnju. Jer, pojašnjava, kupnjom robe koju brojni šoping centri prodaju stimuliramo gospodarstva država iz kojih ta roba dolazi, a naša zemlja ostaje bez proizvodnje i radnih mjesta.
Poslovni dnevnik/Danas.hr