DOBRA KAPLJICA: /

Biznis koji je zaludio Hrvate, obrti niču kao gljive poslije kiše

Image
Foto: PIXSELL/Ilustracija, Jurica Galoic

Sve više je onih koji između standardnih piva i onih koja se kuhaju kod kuće, biraju upravo ova druga.

24.2.2016.
13:55
PIXSELL/Ilustracija, Jurica Galoic
VOYO logo

Hrvati su sve više "ludi" za kuhanjem piva kod kuće, odnosno osnivanjem malih obrtničkih pivovara. Prema nekim procjenama, jer službenih podataka nema, najmanje tisuću osoba kod kuće kuha pivo, a u posljednjih godinu u Hrvatskoj se otvorilo desetak malih "craft" pivovara, piše Glas Slavonije.

Vlasnici "craft" pivovara ističu kako posebnu pažnju posvećuju kavliteti piva. "Craft pivovare su vratile hmeljne arome i mirise u pivo, donijele voće i začine i razvile posebne kvasce, sve kako bi pokazale da pivo može biti deset minuta užitka", kaže urednik i novinar portala Pivnica.net Goran Gazdek, podsjećajući da je riječ o američkom pokretu koji je nastao još prije 50 godina. Ističe kako ondje danas postoje posebna pravila kad je riječ o poslovanju malih pivara, uzimajući u obzir udjele u drugim interesima i količine proizvedenog piva, dok kod nas nikakvih pravila u toj vrsti proizvodnje još nema.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
KUHAJU PIVO: /

Zagrebački par odustao od otplate kredita za stan i uložio u pivovaru

Image
KUHAJU PIVO: /

Zagrebački par odustao od otplate kredita za stan i uložio u pivovaru

Da su za "craft" piva jako zainteresirani i građani potvrđuju uspješna poslovanja obrta među kojima i ono Igora Ilića i Danijela Božurića iz Osijeka koji kažu kako proizvode piva koliko su planirali kada su počeli s poslom. Njihovo prvo pivo Black hat naišlo je na odličan odaziv. "U planu nam je praviti manje serije piva koja ćemo ovisno o interesu kupaca ubaciti u proizvodnju u većim količinama. Proizvodimo piva koliko smo i planirali, a već sljedećeg mjeseca uvest ćemo jedno ili dva nova piva u ponudu", kaže Ilić.

Velike pivovare ne boje se konkurencije

Vlasnik specijalizirane kušaonice piva Gajbe u Osijeku Tibor Kainz za Glas Slavonije kaže kako se u nekoliko mjeseci kod njega "pokazalo se kako nam se dogodila kritična masa gostiju koji su izdefinirali stil piva koji vole i dolaze ga ciljano k nama degustirati".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rastućeg biznisa svjesni su i u velikim pivovarama, od kojih neke, poput Osječke pivovare pokušavaju prilagoditi trendu. Protiv rastućeg trenda nemaju ništa ni u Zagrebačkoj pivovari. Poručuju kako se on pozitivno odražava na kulturu ispijanja piva, a samim time i na cijelu industriju. "Nadamo se da će uvođenje diferenciranih stopa trošarina, po novom zakonu o trošarinama, pomoći malim pivovarama u njihovu poslovanju te da će poticajno djelovati na razvoj craft segmenta", prokomentirala je tamošnja voditeljica Korporativnih komunikacija Tina Puhalo Grladinović.

I Gazdek, koji godinama prati tržište piva, zna da mali ne mogu ugroziti velike, ali se nada da će doći vrijeme kada će baš svaka mala pivovara opskrbljivati svoj krug lokalnih pivnica i kafića.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo