Istraživanje Poslodavac prvog izbora, koje je portal MojPosao tijekom veljače proveo među više od 1.000 ispitanika, potvrdilo je dm za najboljeg poslodavca u Hrvatskoj. Ove godine ta je tvrtka dobila čak 12,5 posto glasova, dok su u prošlogodišnjem izboru do prve pozicije došli sa 7,6 posto glasova.
Nakon T-HT-a i Agrokora, među prvih dvadeset najpoželjnijih tvrtki još su: Vipnet, INA, Google, Hrvatska elektroprivreda, Zagrebačka banka, Atlantic Grupa, Microsoft, Privredna banka Zagreb, Ericcson Nikola Tesla, Coca-Cola, Pliva, Končar Grupa, Podravka, Hrvatska pošta, Erste bank, Siemens i Adris grupa. Od početka provođenja ovog istraživanja, prvo mjesto je pet godina za redom osvajala T-HT Grupa. Prošle godine prvo mjesto preuzela je tvrtka dm drogerie markt te ga zadržala i ovu godinu. Redoslijed sljedeće tri tvrtke u odnosu na prošlu godinu ostao je nepromijenjen. U odnosu na prošlu godinu INA i HEP su napredovali za jedno mjesto i ove se godine INA nalazi na 5., a HEP na 7. mjestu. Između njih nalazi se Google koji je ove godine po prvi puta u top 10 poslodavaca prvog izbora.
Banke su ove godine izgubile na popularnosti, pa se u top 10 nalazi jedino Zagrebačka banka, koja je pala za tri mjesta i ove godine se nalazi na 8. mjestu, a Privredna banka Zagreb zbog pada od četiri mjesta ispala s liste 10 najpoželjnijih i nalazi se na 11. mjestu. U prvih deset tvrtki ponovno je ušao Microsoft, koji je posljednji put među deset najpoželjnijih bio 2007.godine.
Tvrtke koje su najviše porasle u očima ispitanika su Google, koji se ove godine pojavio na 6. mjestu te Hrvatska pošta, koja se pojavila na 17. mjestu.
U top 20 tvrtki po prvi puta ušla je i Podravka (koja uključuje i Belupo), i to na 16. mjesto. Nakon što se lani nije našla u top 20, Adris grupa je ove godine napredovala i smjestila se upravno na 20. mjesto.
Sigurnost radnog mjesta najvažnija
Presudni razlozi atraktivnosti poslodavaca prvog izbora su: sigurnost radnog mjesta i vodstvo u sektoru, koji su najvažniji za po 44 posto odgovora ispitanika. Sigurnost radnog mjesta ove se godine, očito zbog krize, probila na prvo mjesto, za razliku od prošle kada bila na trećem mjestu iza vodstva u sektoru i prilike za napretkom u struci. Na trećem mjestu ove godine je socijalna odgovornost poslodavca s 42 posto te harmonični odnosi na radnom mjestu s 41 posto odgovora ispitanika.
Unatoč uvriježenom mišljenju da je visina plaća glavni razlog atraktivnosti nekog poslodavca, s poslodavcima prvog izbora to nije slučaj. Naime, "visina plaća i ostale materijalne beneficije" presudan su faktor atraktivnosti za 39 posto ispitanika, čime je taj razlog tek na 5. mjestu, kao i prilika za napredovanjem u struci i ukupan image u poslovnom svijetu.
T-HT poželjan zbog imidža, a Agrokor jer nudi priliku za napredovanje
Ispitanicima kojima je dm drogerie-markt poslodavac prvog izbora, presudan faktor je socijalna odgovornost poslodavca i visina plaće te ostale materijalne beneficije. T-HT Grupa poželjna je zbog ukupnog imidža u poslovnom svijetu, a Agrokor je atraktivan prvenstveno zbog prilike za napretkom u struci. Vipnet i INA atraktivnost duguju sigurnosti radnog mjesta.
Google je atraktivan zbog harmoničnih odnosa na radnom mjestu, a HEP zbog sigurnosti radnog mjesta. Zagrebačka banka atraktivan je poslodavac podjednako zbog visine plaće i ostalih materijalnih beneficija kao i sigurnosti radnog mjesta. Prilika za napredak u struci razlog je atraktivnosti Atlantic Grupe i Microsofta.
Svaki drugi zaposlenik 'sanja' novi posao
Muškarcima su najatraktivniji T-HT Grupa, zatim dm-drogerie markt i Vipnet, dok je za žene najatraktivniji poslodavac dm-drogerie markt, kojeg slijede T-HT Grupa te Agrokor. Kao presudan razlog atraktivnosti, muškarcima je na prvom mjestu vodstvo u sektoru, zatim prilika za napredak u struci i sigurnost radnog mjesta. Ženama je, pak, upravo sigurnost radnog mjesta na prvom mjestu, a slijede socijalna odgovornost poslodavca, te harmonični odnosi na radnom mjestu i vodstvo u sektoru.
Najpoželjniji poslodavac za ispitanike sa srednjom stručnom spremom je dm-drogerie markt, dok je na drugom mjestu T-HT Grupa, a na trećem INA. Za ispitanike s višom i visokom stručnom spremom, najpoželjniji poslodavci su također dm-drogerie markt i T-HT, a na trećem mjestu je Vipnet.
Čak i u ovo doba gospodarske krize ipak 47 posto ispitanika često razmišlja o promjeni poslodavca, 37 posto ispitanika ponekad razmišlja, a svega 15 posto uopće ne razmišlja o promjeni poslodavca. Prošle godine o promjeni poslodavca nije razmišljalo 22 posto ispitanika, pokazuje istraživanje portala MojPosao.
Vezani članci:
arti-201007010748006 arti-201003160506006 arti-201008170516006 arti-201012090058006