Deset kompanija koje 'drže' sve što kupujete

Kako vam je vjerojatno poznato, većinu proizvoda koje danas kupujemo kontrolira nekoliko najjačih svjetskih kompanija.

27.4.2012.
12:20
VOYO logo

Grafika je objavljena pod imenom "Iluzija izbora" i objašnjava kako pravi potrošački izbor zapravo i ne postoji, jer svi proizvodi ovise o 'najvećim igračima', odnosno velikim korporacijama, koje su na neki način povezane, ili preko vlasništva, ili preko partnerstva, ili na brojne druge načine.

Od sapuna do sladoleda

Naprimjer kompanija Unilever proizvodi sve od sapuna Dove pa do sladoleda Magnum. Nestle pak posjeduje velik udio u L'Orealu, koji opet ima udjele u velikom broju kozmetičkih kompanija, ali i u Dieselu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Grafika tako pokazuje da nevjerojatnu količinu brendova zapravo "drži" svega deset korporacija: Kraft, Nestle, Coca-Cola, Pepsi-Co, General Mills (very fitting), Proctor & Gamble, Johnson & Johnson, Mars i Unilever.

Detaljnije grafiku možete pregledati ovdje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Gajin svet
fnc 15
Hell's kitchen
Brak na prvu
Azbuka našeg života
default_cta
Cijena strasti
Tajne vinove loze
Ljubavna zamka
Smrt u raju
Pevačica
default_cta
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Sumrak saga: Mladi mjesec
Playmobil
Volio bih da sam ovdje
default_cta
VOYO logo