Iako se prodaju pod istim imenom i istom kvalitetom, kvaliteta proizvoda multinacionalnih kompanija varira u različitim europskim zemljama. Rezultat je to istraživanja slovačke Udruge za zaštitu potrošača, provedenog u Njemačkoj, Austriji, Češkoj, Poljskoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Rumunjskoj i Bugarskoj.
"Proizvodi lošije kvalitete bili su namijenjeni novopridošlim zemljama Europske unije", zaključio je predsjednik udruge Miloš Lauko, a prenosi portal EurActiv.
Istraživanje je obuhvatilo Coca Colu, čokoladu Milka, Kotanyijev crveni papar, instant-kavu Gold Nescafea, kavu Jacobs i kavu Tchibo Espresso. Istu kvalitetu svugdje od svih njih imala je jedino Milka, dok je kod proizvoda Kotanyi zabilježena najveća razlika.
Velika razlika u kvaliteti otkrivena je i u Coca Coli, koja je puno lošija u Slovačkoj, Mađarskoj, Bugarskoj i Rumunjskoj. Bezuspješno su se branili iz te kompanije tvrdeći kako je njihova kvaliteta iznimno visoka i da je popularno piće proizvedeno po receptu starom 125 godina. Naposljetku su ipak priznali da u različitim zemljama koriste različite zaslađivače. To je zabilježilo i istraživanje koje pokazuje da se u napicima za "istočno tržište" koristi izoglukoza iz kukuruza, što je puno jeftinije od običnog šećera (saharoze).
Vezani članci:
arti-201102160108006 arti-201101270087006