Nemojte biti lijeni, dajte si truda i uspjeh neće izostati. Donosimo četiri jednostavna koraka do savršenog životopisa koje prenosimo s portala MojPosao.
1. korak: Prilagodite životopis oglasu za posao
Čitajući životopis svaki poslodavac u njemu pokušava uočiti one karakteristike koje vas čine dobrim kandidatom za njegovu tvrtku. Olakšajte mu posao tako što ćete takve informacije, temeljem detaljnog čitanja oglasa za posao, sami naglasiti.
To znači da ćete možda morati promijeniti redoslijed informacija u životopisu - primjerice, na prvo mjesto ćete istaknuti ono radno iskustvo koje je najsličnije poslu na koji se prijavljujete.
Neka vam ne bude teško - prilagodite svaki životopis poslu za koji se javljajte, a također, sačuvajte taj primjerak životopisa, možda će vam i ubuduće biti koristan prijavljujete li se na slične oglase u budućnosti.
2. korak: Bitan je dobar format
Proučite stil kojim je poslodavac sastavljao oglas za posao i pokušajte kopirati njegov stil do određene mjere. To npr. znači da na vizualno atraktivan ili otkačen oglas možete predati podjednako otkačen životopis ili molbu, samo pazite da ne pretjerate.
Iako nije pravilo da životopis mora stati na dvije stranice, nemojte ni pretjerivati. Bitno je da informacije pregledno posložite te da odaberete font koji je lako čitati.
3. korak: Ne pričajte, prodajte!
Opis vaših dosadašnjih poslova korisna je informacija, ali pritom samo opisujete ono što ste ionako morali raditi. Zato je povrh takvih informacija uvijek dobro istaknuti i vlastita postignuća. To mogu biti različite informacije koje ilustriraju određene uspjehe koje ste postigli na svom radnom mjestu (dobri poslovni rezultati, određene uštede, pohvale, priznanja šefa ili kolega, inovacije u načinu rada, ubrzanje određenih procesa, posebno uspješan odnos s klijentima itd.).
4. korak: Natuknice su uvijek bolje od rečenica
Sve što želite reći najbolje je reći kratko, jasno, sažeto, precizno i izravno.
Imajte na umu da poslodavci nemaju previše vremena za detaljno čitanje pristiglih molbi i životopisa, stoga će vam biti zahvalni ako im informacije 'servirate' jednostavno, tečno i jezgrovito.
Imajte na umu da je kvaliteta uvijek važnija od količine. Poslodavce će više impresionirati vrlo konkretni, stručni zadaci i postignuća koja se lako uklapaju u ono što on traži (i što je naveo u oglasu za posao), nego količina poslova koje ste radili ili popis zaduženja koja ste imali.