Pregovori u ovoj tvrtki, koja je zadužena za upravljanje i održavanje Istarskog ipsilona, a koja je u većinskom vlasništvu koncesionara francuske tvrtke Bouygues T.P., trajali su tri mjeseca.
Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata, ocjenjuje da je novi kolektivni ugovor Bina Istre odličan.
"Za ovo vrijeme ugovor je odličan. Kombinacija je sadašnjih i budućih potreba radnika", kaže Stanić za Danas.hr.
Božićnica do 2.500 kuna
Između ostalog, novi kolektivni ugovor radnicima osigurava božićnicu u visini do 2.500 kuna. Zajamčena je božićnica od 2.000 kuna, dok će dio od 500 kuna ovisiti o poslovanju tvrtke i zalaganju svakog pojedinog radnika. Do sada se isplaćivala božićnica u iznosu od 2.000 kuna. Kolektivnim ugovorom se jamči isplata regresa u iznosu od 1.500 i 3.000 kuna. Onim radnicima koji izaberu isplatu novca bit će isplaćen manji iznos, dok će onima koji se odluče za uplatu regresa u 3. mirovinski stup biti isplaćeno 3.000 kuna, objašnjava Stanić.
Svakom radniku koji odlazi u mirovinu bit će isplaćeno 8.000 kuna (neoporezivo), te još 12.000 kuna uplatom u 3. mirovinski stup.
O pronatalitetnoj politici, o kojoj se u Hrvatskoj samo priča, a ništa ne poduzima, u Bina Istri itekako vode računa. Za svako novorođeno dijete radniku će ubuduće isplaćivati nagradu u iznosu od 3.326 kuna, što je dvostruko više u odnosu na dosadašnji kolektivni ugovor.
Više novca za troškove prijevoza
Povoljniji uvjeti isposlovani su i kad je u pitanju isplata troškova za prijevoz. On se do sada vezao za cijenu karata u javnom prijevozu, a što nije bilo korektno, objašnjava Stanić, jer radnici Bina Istre na svoja radna mjesta, naplatne kućice, moraju ići automobilom. Po novome, isplaćivat će im se ukupni troškovi za gorivo.
Kao što je bio slučaj do sada, i dalje će se rast plaća vezati uz rast životnih troškova i to korekcijama koje će se svake godine provoditi u travnju i listopadu. Fiksni dodatak na plaću koji iznosi 200 kuna ubuduće se neće tretirati kao dodatak, nego sastavni dio plaće, a što radnicima jamči sigurniju isplatu ovog dijela mjesečnog primanja.
Uza sve navedeno, novi kolektivni ugovor osigurava i visoki standard zaštite na radu.
"Ovaj kolektivni ugovor je rezultat sudjelovanja u pregovorima svih radnika, stanja u državi i kooperativnosti poslodavca", kaže Stanić. Šef Nezavisnog cestarskog sindikat ističe da radnicima nitko ništa nije nudio, ali da su zahvaljujući jakom sindikatu postavili ciljeve te da su se u pregovorima s poslodavcem uspjeli izboriti za svoja prva.
U Bina Istri sustav obračunavanja plaća je sličan onom u Hrvatskim autocestama. Tako osnovna plaća blagajnika, s radnim stažom između 15 i 20 godina, iznosi 5.000 kuna. Na osnovnu plaću još idu razni dodaci, kao što su rad u noćnoj smjeni, rad nedjeljom i rad blagdanom.