BEZOČNA PRIJEVARA: /

Breskve iz Italije prodaju s natpisom 'Garantirano iz Hrvatske'

Image
Foto: PIXSELL, Marko Mrkonjic

Kupac u jednom trgovačkom lancu susreo se s praksom po kojoj trgovac na polici ističe kako prodaje hrvatske proizvode, dok na deklaracijama stoji kako su oni iz Italije.

3.8.2016.
10:16
PIXSELL, Marko Mrkonjic
VOYO logo

Jedna zemlja podrijetla na polici prodavaonice, druga otisnuta na deklaraciji proizvoda. Upravo s takvom situacijom susreo se jedan kupac u Intersparu koji je svoje iskustvo podijelio za 24sata. U njegovu slučaju na polici je pisalo kako se prodaje domaća breskva odnosno "garantirano iz Hrvatske", dok je na deklaraciji bilo navedeno da je proizvod podrijetlom iz Italije.

"Uzeo sam posudicu bresaka i pogledao deklaraciju. Na njoj je pisalo da su breskve talijanske. Pa zar nisu domaće, kako piše na velikom natpisu? Provjerio sam još jedno pakiranje, pa drugo, treće... Čak su i 'susjedne' nektarine bile talijanske", ispričao je kupac koji je odustao od breskvi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
DEKLARACIJA KOJA JE MNOGE ZAPANJILA: /

Hrvatska uvozi slane srdele iz susjedne Bosne i Hercegovine!

Image
DEKLARACIJA KOJA JE MNOGE ZAPANJILA: /

Hrvatska uvozi slane srdele iz susjedne Bosne i Hercegovine!

Prema riječima Ilije Rkmana iz Društva Potrošač, situacija s breskvama govori o elementima zavaravajuće poslovne prakse Interspara, međutim Interspar u ovom slučaju ne bi bio kažnjen jer bi inspekcija smatrala kako nije riječ o proizvodu koji ugrožava zdravlje. Jedina kazna koju bi dobili jest upozorenje i rok da promijene natpis.

Trgovci koriste nepažnju i brzinu kupaca

Rkman kaže da su trgovci shvatili da kupci rijetko čitaju deklaracije na proizvodima te da u brzini kupuju jer ih je privukao natpis na polici. I to, kaže, koriste.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Deklaracija upozorava, treba biti istinita i cjelovita s točno navedenom zemljom podrijetla ili u slučaju da je hrvatski proizvod s oznakom "izvorno hrvatsko" i "hrvatski proizvod" koji u tom slučaju prati Hrvatska gospodarska komora. Dodaje da Hrvatska agencija za hranu promovira sljedivost od polja do stola, odnosno od farme do stola, kako bi kupci znali svaku kariku proizvodnje. Primjera radi, ističe, uspio je jednom u mesnici trgovačkog lanca provjeriti meso, međutim, dodaje, takvu provjeru kupcima bi trebalo osigurati i kad je voće u pitanju.

Dodao je da bi inspekcije trebale dobro pročešljati odjel hrane te provjeriti kako je čuvaju i načine označavanja, posebice s obzirom na rok trajanja jer se etikete nekoliko puta priljepljuju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo