Hrvatska dobila novi šamar, ovog puta opalila nas Svjetska banka

27.8.2014.
8:17
VOYO logo

Autori Mariana Lootty, Paulo Correa, Sonja Radas i Bruno Škrinjarić (Ekonomski institut) zaključili su da tvrtke koje ulaze na tržište ne donose očekivano veće povećanje produktivnosti, ali i, što je prilično bizarno, da naše tržište eliminira produktivne tvrtke s tržišta, piše <em>Jutarnji list.

''Nedostatak tržišnog dinamizma ogleda se u podacima koji se odnose na broj tvrtki koje ulaze i izlaze s tržišta, rezultati govore o smanjenoj dinamičnosti tržišta u usporedbi s konkurentskim zemljama Europe i Centralne Azije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nadalje, neto doprinos novih tvrtki općem rastu produktivnosti u Hrvatskoj je iznenađujuće negativan. Ovo je u suprotnosti s očekivanjima temeljenima na literaturi i sugerira kako proces ‘kreativne destrukcije’ u Hrvatskoj nije dovoljno efikasan, odnosno moglo bi se kazati kako tržišta eliminiraju tvrtke koje su potencijalno produktivne”, piše u zaključku ove analize.

Treba reći da je analiza obuhvatila razdoblje recesije kada proces kapitalističke “kreativne destrukcije” u pravilu više destruira, odnosno čisti tržište od loših tvrtki, nego što kreira, odnosno stvara nove i uspješne tvrtke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Senorita 89
Versailles
Brak na prvu
Samit
Tajne vinove loze
default_cta
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
Brak na prvu Australija
Yu-Gi-Oh sevens
default_cta
Obiteljske tajne
San snova
Cijena strasti
VOYO logo