Autori Mariana Lootty, Paulo Correa, Sonja Radas i Bruno Škrinjarić (Ekonomski institut) zaključili su da tvrtke koje ulaze na tržište ne donose očekivano veće povećanje produktivnosti, ali i, što je prilično bizarno, da naše tržište eliminira produktivne tvrtke s tržišta, piše <em>Jutarnji list.
''Nedostatak tržišnog dinamizma ogleda se u podacima koji se odnose na broj tvrtki koje ulaze i izlaze s tržišta, rezultati govore o smanjenoj dinamičnosti tržišta u usporedbi s konkurentskim zemljama Europe i Centralne Azije.
Nadalje, neto doprinos novih tvrtki općem rastu produktivnosti u Hrvatskoj je iznenađujuće negativan. Ovo je u suprotnosti s očekivanjima temeljenima na literaturi i sugerira kako proces ‘kreativne destrukcije’ u Hrvatskoj nije dovoljno efikasan, odnosno moglo bi se kazati kako tržišta eliminiraju tvrtke koje su potencijalno produktivne”, piše u zaključku ove analize.
Treba reći da je analiza obuhvatila razdoblje recesije kada proces kapitalističke “kreativne destrukcije” u pravilu više destruira, odnosno čisti tržište od loših tvrtki, nego što kreira, odnosno stvara nove i uspješne tvrtke.