Nova istraga protiv Googlea

Regulatori u SAD-u i Europskoj uniji istražuju Google zbog 'zaobilaženja postavki privatnosti' nekoliko milijuna korisnika Appleovog web preglednika Safari, objavio je Wall Street Journal.

16.3.2012.
10:20
VOYO logo

Google je s ovom praksom prestao prošli mjesec, nakon što su ga kontaktirali iz Wall Street Journala, no to očito neće biti dovoljno. Istraga u koju su uključene američke federalne i državne agencije, kao i šira europska inicijativa za pokretanjem istrage koju predvodi Francuska, mogli bi uvaliti Google u dugogodišnju pravnu bitku, čiji bi rezultat lako mogao biti plaćanje velike novčane kazne zbog grubog kršenja privatnosti korisnika.

WSJ je u veljači ove godine izvijestio da Google koristi poseban računalni kod kako bi instalirao male datoteke za praćenje, odnosno cookies na računala korisnika, njihove iPhone i iPade, čak i u slučaju da su korisnici na ovim uređajima blokirali ovakvu vrstu praćenja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Mi ćemo, naravno, surađivati sa svim dužnosnicima koji budu imali pitanja", rekla je Googleova glasnogovornica. "No, važno je imati na umu da nismo predvidjeli da će se ovo dogoditi, te smo uklonili ove oglasne 'kolačiće' (cookies) iz preglednika Safari."

Američka Savezna trgovinska komisija (FTC) istražuje je li Google prekršio prošlogodišnju pravnu nagodbu s vladom u kojoj se obvezao da korisnicima neće "pogrešno predstavljati" svoja pravila o privatnosti, javlja WSJ pozivajući se na izvore koji su upoznati sa situacijom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Novčana kazna za kršenje ugovora je 16.000 dolara po jednom kršenju, odnosno po danu. Budući da su milijuni ljudi pogođeni Googleovom praksom "zaobilaženja postavki privatnosti", ovaj broj bi se mogao strahovito povećati, ovisno o načinu izračuna, međutim FTC je zasad ovo odbio komentirati.

U Europi je posebna agencija French Commission Nationale de l'Informatique et des Libertés (CNIL) dodala tehniku "zaobilaženja" u preglednicima Safari već postojećoj široj istrazi koja se bavi promjenom Googleove politike privatnosti. CNIL je agencija koja je prošle godine Googleu naplatila kaznu u iznosu od 100.000 eura zbog toga jer je preko svojih vozila prikupljao lozinke i druge osobne podatke za svoje usluge Street View.

CNIL zasad ne želi ništa komentirati, a Google se u međuvremenu ispričao zbog svoje greške i najavio da će izbrisati sve tako prikupljene podatke.

Google većinu novca zarađuje prodajom online oglasa. Poput mnogih oglašivačkih tvrtki, i Google koristi "kolačiće" za praćenje informacija o korisniku i njegovim online aktivnostima kako bi mu mogao prikazati ciljane oglase.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Oglašivači su spremni platiti premiju za ciljane oglase, a Google trenutačno vodi bitku s Facebookom upravo zbog dolara, odnosno eura koji dolaze od takvih oglasa.

Istraga u SAD-u i Europi pokazuje da Google pokušava u sve svoje servise uvesti alate koji bi bili više "društveno umreženi" kako bi bio konkurentan svom rivalu Facebooku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema izvorima WSJ-a, američka Savezna trgovinska komisija pokušava doći do podatka koliko je ukupno korisnika pogođeno kršenjem privatnosti. To upućuje na to da američki regulatori pokušavaju izračunati potencijalnu novčanu kaznu koju bi Google na kraju morao platiti.

Prethodni članci: arti-201202290599006 arti-201203070215006 arti-201202090415006 arti-201202230310006 arti-201203020266006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo