No, u Njemačkoj elektronske knjige sporije prodiru na tržište. Nedavni izračun GfK Panel Services pokazao je da su eKnjige u prošloj godini imale udjel od tek 0,5% (21 milijun eura) u ukupnoj prodaji knjiga u toj zemlji. Sada oko 35% njemačkih izdavača nudi eKnjige ali mnogi novi se planiraju uskoro uključiti na to specifično tržište.
Internet je važan prodajni kanal za medijske proizvode kao što su knjige, muzika, filmovi, softveri, igrice. U prošloj je godini četvrtina spomenutih proizvoda u Njemačkoj realizirana putem online trgovine. Model distribucije – naruči proizvod danas a preuzmi poštom slijedećeg dana – sve brže raste i uzrokuje pad prometa u klasičnim prodavaonicama.
Kao što se mogu naručiti fizički proizvodi poput CD-ova ili knjiga, razni sadržaji se preko interneta mogu kupiti u formatu koji omogućava i trenutno „skidanje“ (download).
Nakon nekoliko godina stagnacije ovo tržište sada stabilno napreduje. Prema izračunu u GfK Panel Services „download-om“ je u Njemačkoj, u 2010. godini, prodano 5% od ukupne prodaje medijskih proizvoda u vrijednosti od 417 milijuna eura (za „download“ muzike, audio knjiga, softvera, igrica, video materijala, eKnjiga). To predstavlja rast od 54% u odnosu na godinu dana ranije. No, od toga pak tek oko 5% otpada na eKnjige.
Prošle su godine Nijemci potrošili ukupno oko 21 milijun eura na eKnjige (ne uključuje udžbenike i stručne knjige) što predstavlja oko 2 milijuna knjiga. Približno oko 540 tisuća pojedinaca kupovalo je te knjige u 2010. godini.
Nedavno istraživanje u GfK Panel Services, provedeno za potrebe Udruženje trgovaca knjiga, pokazuje da sada oko 35% izdavača ima u svom asortimanu eKnjige. Još oko 18% ih ima namjeru uvesti ih u svoj asortiman u toku ove godine, a 12% ih to namjerava učiniti u 2012. godini. Kada se promatra samo velike izdavače udio onih koji već imaju u ponudi eKnjige je 67%.
Istraživanje je pokazalo da polako raste potencijal prodaje eKnjiga a mogao bi biti i veći ako će eKnjiga biti više dostupna. Sada je 9 milijuna Nijemaca zainteresirano za eKnjige dok je lani to bilo na razini od 7 milijuna.
Međutim, ne predviđa se da će elektronska knjiga u skoroj budućnosti ugroziti onu štampanu – jer 78% Nijemaca ipak ne želi redovito čitati knjige na ekranu. Ovaj je postotak u istraživanju iz prošle godine iznosio 83% što ipak pokazuje da će se s vremenom situacija mijenjati.