ZNANSTVENICI IZNENAĐENI / Nevjerojatno otkriće: Astronomi otkrili 'Mega-Zemlju'!

Foto: NASA

Planet opisan kao "Mega-Zemlja" kruži oko vrlo stare zvijezde Kepler-10, udaljene oko 560 svjetlosnih godina i smještene u sazviježđu Zmaja.

3.6.2014.
NASA

Američki astronomi otkrili su stjenoviti planet izvan našeg Sunčeva sustava koji ima 17 puta veću masu od Zemlje premda ima samo dva puta veći promjer, objavili su znanstvenici.

Otkriće, koje je objavljeno na sastanku Američkog astronomskog društva u Bostonu je iznenađujuće budući da se dosad smatralo da su tako masivni planeti uglavnom plinoviti, a ne stjenoviti poput Zemlje ili Marsa, rekao je fizičar DimitarSasselov.

Znanstvenici ne znaju kako se formirao taj planet nazvan Kepler-10c, čiji je promjer oko 29 tisuća kilometara, 2,3 puta veći od promjera našeg planeta.

"Mega-Zemlja sastoji se od krute tvari koncentrirane na jednom mjestu, bez plinova. To je problem budući da naše shvaćanje formiranja planeta predviđa da se kruta tvar okuplja u okruženju gdje se 99 posto mase ... sastoji od vodika i helija", rekao je Sasselov.

Manjim stjenovitim svemirskim tijelima, poput Zemlje ili Marsa za koje se vjeruje da su nastali od ostataka materijala, treba manje vremena da se formiraju.

Velikim plinovitim planetima je potrebno puno više vremena za formiranje, pa se tijekom tog dugotrajnog procesa oko stjenovite jezgre velikih planeta nakupljala golema količina plinova - ili su barem dosad znanstvenici tako smatrali.