ISPRAĆAJ S LOVRINCA /

Nesreću skrivila i smolasta tvar?

Image

Radnici tvrtke Cian, koji su čistili prugu kod Kaštela, ispod sloja protupožarne smjese pronašli nepoznatu smolastu tvar.

27.7.2009.
12:41
VOYO logo

SPLIT - Radnici splitske tvrtke Cian, kojoj je povjeren posao čišćenja pruge na kojoj je u petak iz tračnica iskočio nagibni vlak, u ponedjeljak su ispod sloja retardanta, protupožarnog sredstva kojim su tračnice premazane, pronašli nepoznatu smolastu tvar sličnu hrđi, koja se iznimno teško skida.

Radnici su toplom vodom uspjeli s tračnica skinuti sloj protupožarne smjese, ali pronađenu nepoznatu tvar još nisu uspjeli isprati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

To sad ispiremo našim kemikalijama i pokušavamo utvrditi koja će djelovati, jer na žalost nemamo tri dana vremena čekati analizu tog spoja - rekao je Drago Tudić iz Ciana.

Priopćenjem za javnost oglasio se i Ivan Tomašković, direktor zagrebačke tvrtke "Intrade" koja je za Hrvatske željeznice (HŽ) nabavila i na prugu nanijela kemijsko sredstvo za koje se sumnja da je uzrokovalo tragediju kod Kaštela.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tomašković  kaže da je njegova tvrtka posao dobila na legalno provedenom javnom natječaju te da je sredstvo naneseno u skladu s uputama proizvođača i pod nadzorom HŽ-a.

Direktor tvrtke "Intrade" tvrdi kako je posao vezan uz nabavu i nanošenje retardanta (protupožarnog sredstva) na dio pruge kod Kaštela dobio na javnom natječaju HŽ-a, s kojim je ugovor potpisan u svibnju ove godine. Kaže da je retardant TG-300 američke tvrtke "Universal Fire Shield" nabavio po uvjetima iz ugovora te da je to sredstvo naneseno u skladu s uputama proizvođača i pod nadzorom HŽ-a.

Tomašković objašnjava da je retardant TG-300 sredstvo na bazi vode, široke primjene u svijetu, i da ima sve potrebne certifikate koje predviđa hrvatska zakonska regulativa. Dodaje da je njegova tvrtka od svibnja 2007. ovlašteni uvoznik proizvoda spomenute američke tvrtke, specijalizirane za proizvodnju sredstava za sprječavanje nastanka požara.

Izrazivši žaljenje zbog poginulih i želju za brzim oporavkom ozlijeđenih, direktor tvrtke "Intrade" u priopćenju kaže kako njegova tvrtka potpuno surađuje s istražiteljima MUP-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon nesreće putničkoga nagibnog vlaka kod Kaštela, u kojoj je poginulo šest osoba i ozlijeđeno nekoliko desetaka, odmah se počelo nagađati da je za nesreću krivo kemijsko sredstvo kojim se prska pruga kako bi se spriječio požar. Sredstvo je navodno naneseno neposredno prije prolaska nagibnog vlaka te je emulzija bila pregusta, zbog čega vlak nije mogao kočiti.

Ministar unutarnjih poslova Tomislav Karamarko rekao je da je obavljena simulacija i testiranje, koje je pokazalo da je zaustavni put lokomotive na tračnicama namazanim retardantom tri puta duži od onoga na tračnicama na kojima nije naneseno to sredstvo. Kazao je da u sustavu HŽ Holdinga utvrđuju tko je odgovoran za nabavu te emulzije, je li ta tekućina bila atestirana, to jest je li ispravna i je li dobavljač legalno ušao u sustav nabave.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kalmeta na komemoraciji: Svi krivci će odgovarati

Na splitskom groblju Lovrinac održana je komemoracija za poginulih u tragičnoj željezničkoj nesreći nagibnog vlaka kod Rudina. S gradskog groblja ispraćeno je petero pokojnika: Lorraine Bodet (33), Petra Radić (18), Krešimir Trajbar (55), Domagoj Alvir (21) i Mirna Rogan (70).

Uz rodbinu i prijatelje na komemoraciji su bili i splitski gradonačelnik Željko Kerum te ministar prometa, mora i infrastrukture Božidar Kalmeta koji je još jednom izjavio kako će "svatko tko je nesavjesno radio za to i odgovarati".

Utvrđivanje odgovornosti zatražio je i predsjednik Stjepan Mesić, ali se istodobno zapitao kako je moguće da se sredstvo koje je uzrokovalo nesreću kupovalo od onoga tko se bavi hranom za mačke i pse, umjesto izravno u Chromosu, s obzirom i na razlike u cijeni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo