Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić izjavio je u četvrtak uoči sjednice Vlade, da Vlada ne odustaje od monetizacije duga autocesta, već samo od koncesijskog modela te da on ne misli dati ostavku.
"Vlada nije odustala od monetizacije javnog duga Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeka-Zagreb", rekao je Hajdaš Dončić te dodao da modeli monetizacije mogu biti koncesija, sekuritizacija obveznica, inicijalna javna ponuda i privatizacija.
Na dnevnom redu Vlade u četvrtak je odluka o odustajanju od monetizacije javnog duga Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeka-Zagreb putem koncesije. Vlada bi tako trebala i formalno odustati od svoje ranije odluke, od 4. srpnja 2013. godine, prema kojoj je model monetizacije javnog duga vezanog uz društva Hrvatske autoceste d.o.o. i Autocesta Rijeka – Zagreb d.d., bio utvrđen kroz dodjelu koncesije za upravljanje i održavanje autocesta. Već ranije su Vladini dužnosnici najavili da će dugove HAC-a i ARZ-a pokušati smanjiti drugim modelom, odnosno javnom ponudom dionica tvrtke HAC-ONC.
"Nastavljamo s monetizacijom javnog duga jer, ako to ne napravimo, sljedeće godine HAC i ARZ imat će rupu od oko tri milijarde eura, koju ne može nitko refinancirati", kaže ministar. Stoga, dodaje, Vlada mora naći neki model kojim bi bar polovinu toga iznosa prikupila na tržištu kapitala.
Upitan popušta li Vlada pod pritiskom referenduma, odgovorio je da "pametniji popušta".
Što se tiče povećanja trošarina na gorivo, koje su također na današnjem dnevnom redu Vlade, rekao je da prihod od povećanja neće ići u autoceste, ceste i željeznice, već izravno u proračun. Ne radi se o punjenju rupe u proračunu, nego o mjerama prilagodbe, ustvrdio je Hajdaš Dončić.
Na podizanje trošarina osvrnuo se i ministar poduzetništva i obrta Gordan Maras, kazavši da zbog povećanja trošarina ne bi trebalo biti posebnih povećanja cijena goriva ni za građane ni za industriju, budući da su cijene goriva u zadnje vrijeme padale.