Ljubazan stisak ruke, najglasnijeg protivnika monetizacije,
Mijata Stanića, i njenog najglasnijeg
zagovornika, ministra prometa Siniše Hajdaša
Dončić, prije početka ministrove prezentacije pred
saborskim odborom. A on je odmah poručio svim protivnicima što će
se dogoditi ako se autoceste ne daju u koncesiju.
"Mi ćemo morati dići cijenu goriva 40 lipa. Ja ću biti vrlo
iskren i vrlo otvoren jer ne možemo staviti ili riskirat projekte
u željezničkoj infrastrukturi", rekao je ministar Hajdaš
Dončić.
Predviđenu crnu budućnost, oporbenjaci osporavaju, a posumnjali
su i u vjerodostojnosti ministrovih brojki koje govore kako će
alternativa koštati Hrvatsku 40 milijardi kuna više.
"Nisam skupio podatke od nemam pojma koga, ovo su podaci koji su
relevantni. Jedino što ne mogu reći je kolko će biti ponuda za
koncesiju", kaže ministar Hajdaš Dončić.
Te ponude primat će se još dva dana, a potom se kreće u
pregovarački postupak koji će trajati četiri mjeseca. No, HDZ je
zanimalo i što ako prođe referendum 'za' ili 'protiv'
monetizacije za koji je skupljeno više od pola miijuna potpisa. I
što ako se građani izjasne protiv monetizacije.
"Ja sam rekao da ću se danas zadržati samo na stručnim
komentarima", bio je odgovor Hajdaša Dončića na ova
pitanja.
Incijator te inicijative, nakon odslušane rasprave – nije bio
zadovoljan.
"Imam osjećaj da je taj njegov nastup bio pomalo kao da je on
plaćeni PR-ovac nekog od ulagača jer je iznosio sve one negativne
posljedice za državu", kaže Mijat Stanić iz Nezavisnog cestarskog
sindikata.
Izbor najboljeg ponuđača očekuje se sredinom sljedeće godine.
Ponude za eventualnog budućeg koncesionara autocesta primaju se još dva dana, a prije završetka prvog dijela natječaja za monetizaciju ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić u Saboru je cijeli dan obrazlagao opravdanost tog projekta. Na pitanje oporbe 'Kako će se Vlada postaviti prema mogućem referndumu?' ministar nije želio odgovoriti, ali je naglasio kao moguću alternativu skuplje gorivo.