Unatoč jučerašnjem pojeftinjenju od 20-ak posto, Zagrepčani i
dalje plaćaju uvjerljivo najskuplji javni prijevoz u
Europi.
Tramvajska karta nastavlja biti puno skuplja u usporedbi s
gradovima susjednih zemalja, piše
Večernji.
Elementarna matematika pokazuje da prosječan Zagrepčanin, s
plaćom od 6400 kuna, za tramvajsku kartu, koja je na kiosku sa 12
pojeftinila na 10 kuna, mora raditi 17 minuta. Za istu takvu
kartu stanovnik Beča mora raditi devet, a stanovnik Rima samo
šest minuta. Naime, u Beču karta košta 16 kuna, ali je bečka
prosječna plaća gotovo triput veća od zagrebačke. Rimljani
zarađuju dvostruko više od Zagrepčana, a kartu za tramvaj plaćaju
2,5 kuna manje – samo 7,5 kuna. Ne treba ni podsjećati da i
austrijski i talijanski glavni grad imaju podzemnu željeznicu i
da je vožnja javnim gradskim prijevozom u tim metropolama
kudikamo brža i udobnija nego u Zagrebu.
Razvidno je da su cijene tramvaja/autobusa jako precijenjene,
osobito uzme li se u obzir i razina usluge pojedinih vozača –
najčešće na autobusnim linijama, koji su često na rubu fizičkog
obračuna s putnicima od kojih agresivno traže da im pokažu voznu
kartu.
Zato je i ZET-u hitno potrebna konkurencija. Iz usporedbe s
europskim metropolama proizlazi da je realna cijena zagrebačke
karte pet kuna, a mjesečnog pokaza koji sad košta 300 – 150 kuna.
I riješio bi se i problem švercanja.
Zagrepčani za jednu vožnju tramvajem plaćaju dvostruko više od stanovnika Beča i tri puta više od Rimljana!