Barem tri velika konzorcija predala su neobvezujuće ponude za
monetizaciju autocesta. Iako je rok istekao, ministar prometa
Siniša Hajdaš Dončić o odazivu i dalje šuti iz zakonskih razloga,
ali ne skriva zadovoljstvo.
"Vi znate da mi zakon o javnoj nabavi a i ekonomska logika ne
dozvoljava to komentiranje. Mogu samo reći da sam vrlo zadovoljan
i da će konačna ponuda, koja će biti negdje početkom ljeta, biti
vrlo konkurentna, a moj odgovor vam je onda samim time vrlo
jasan", rekao je Hajdaš Dončić.
Austrijski Strabag za RTL je potvrdio da će predati ponudu – dok
u javnosti spominjana investicijska banka Goldman Sachs, praćena
domaćim mirovinskim fondovima, ne želi komentirati je li se
prijavila za monetizaciju 1000 kilometara autocesta na 40
godina.
RTL donosi izračun: Država bi monetizacijom odjednom zaradila
između 19 i 23 milijarde kuna, time pokrila dvije trećine dugova
cestarskih tvrtki i smanjila javni dug. Dugoročno bi se tako
izbjeglo plaćanje dodatnih 40 milijardi kuna kamata. Budući
koncesionar tijekom 40 godina uprihodovao bi oko 76 milijardi
kuna, ali bi na troškove i koncesijsku naknadu potrošio 55
milijardi. Prema nekim procjenama, tako bi zaradio 21 milijardu
kuna.
"Ono što je zanimljivo je da je danas, kad se otvaraju ponude, i
Sabor uputio Ministarstvu uprave, odnosno Vladi RH, 530.000
potpisa inicijative na provjeru", kaže Mijat
Stanić iz Inicijative "Ne dami naše autoceste."
O mogućem raspisivanju referenduma koji Stanićeva inicijativa
traži, ministar ne želi govoriti, nego nastavlja po svom.
"Sada će se proučiti ponude koje su stigle, nakon toga kreću
pregovori s ponuđačima", rekao je Hajdaš Dončić.
Koji će potom morati konačno reći koliko su spremni platiti
hrvatske autoceste. Za HDZ, to je…
"Snajperski hitac u hrvatsku budućnost. Ne mogu uopće pojmiti da
može čovjek koji ima razum i razmišlja može ići na takav
prijedlog, usprkos hrvatskom narodu koji je potpisima za
referendum rekao da je protiv toga", kaže HDZ-ov saborski
zastupnik Goran Marić.
Ne omete li Vladu u tome zatraženi referendum, potpis ugovora s
koncesionarom očekuje se sredinom iduće godine.
Dok je i dalje neizvjesno hoće li autoceste u monetizaciju ili ne, Ministarstvo prometa primilo je neobvezujuće ponude za tisuću kilometara autocesta. Iako ministar prometa, Siniša Hjdaš Dončić, o detaljima ne govori, neslužbeno doznajemo da su stigle najmanje tri ponude - za posao vrijedan između dvije i pol i tri milijarde eura.