Posada koju na bušotini 'Annamaria' čine Hrvati i Talijani radi po 12 sati dnevno. Na život na prozirnim željeznim podovima su navikli.
"Bez obitelji je možda najteže, ali kad čovjek ima dosta posla onda jednostavno nema vremena, ima nas 12 na platformi i radimo u smjenama po dva tjedna", kaže Željko, jedan od radnika.
Na pet godina staroj platformi nema buke neugodnih mirisa i sve je automotizirano.
Ovdje je plin gotovo čisti metan što znači da ima malo štetnih primjesa. Voda koja iz bušotine s njim uđe u sustav se filtrira, a uvjeravaju, nečistoća nikad ne završi moru.
"Ono se potopivim pumpama ispumpa na površinu, stavlja u posebne tankove na brodu i odvozi na kopno na daljnje zbrinjavanje", rekao je direktor zaštite sigurnosti i okoliša 'INagip' Damir Mlinarić.
Platforma je više od tornjeva ZG katedrale, 60 metara je ukopana pod more, a još toliko izvire nad morskom površinom, teška je četiri i pol tisuće tone, ima pet etaža, a na posljednjoj je sletište za helikopter za izvanredne situacije.
Posljednjih mjeseci bura oko platformi se ne stišava, no nove grdosije u jadranu čekat ćemo šest do 8 godina.
"Faza istraživanja traje pet godina i nadamo se da će se u toj fazi otkriti komercijalno otkriće koje će uroditi novim platformama na Jadranu", rekla je ravnateljica agencija za ugljikovodike Barbara Dorić.
U radu plinske i naftne platforme mala je razlika. Posljednjih 16 godina, koliko postoje, na nijednoj plinskoj nije se dogodio nijedan incident. Naftaši tvrde da ih neće biti ni na naftnim.