Gost RTL-a Danas iz Berlina bio
je ministar turizma DarkoLorencin kojeg smo priupitali kako mu je bilo na
turističkom sajmu u Berlinu te jesu li Nijemcima
sjeli hrvatski slogani.
"Novi slogan 'Full of Life' nije još u upotrebi tako da
ono što je bilo anketirano, osam tržišta i preko 4000 ispitanika,
odabrali su taj slogan od strane tržišta", odgovorio nam je
ministar turizma.
Iznimno bitno tržište: počeo je lov na njemačke turiste!
Njemačka je jedna od nacija koja putuje najviše na
svijetu, 65 milijardi eura oni godišnje, koliko se toga novca
može nadati Hrvatska?
"Hrvatska je protekle godine prvi puta prešla granicu od više od
dva milijuna Nijemaca koji su posjetili Hrvatsku te ostvarili
skoro 14 milijuna noćenja i to je daleko naše najbitnije i
najinteresantnije tržište. Najave su dobri, malo je zakašnjeli
booking prisutan, ali on je kao takav na svim destinacijama i
tržištima. Ovo je posljednji veliki sajam pred predsezonu. Prošao
sam čitav niz razgovora s turoperatorima i avio
prijevoznicima".
Znamo da je Grčka kod Nijemaca bila popularna
desetljećima, no čuli smo sada da se s predstavila sa
svojim dampinškim cijenima, koliko bi ona mogla
probleme stvarati?
"Mi radimo naš posao i zajedno s privatnim sektorom nastojima
kroz turoperatore i medije izreklamirati Hrvatsku, danas smo
objavili da se autobuserima u velikoj mjeri olakšava. Ono što je
lani i preklani bio veliki problem, da su morali fizički na
hrvatskim obrascima, poreznim savjetnicima prijavljivati svoje
ture u Hrvatsku od 31. ožujka to će moći napraviti na svom jeziku
i putem interneta".
Upitan što misli u Milanovićevoj jučerašnjoj najavi referenduma o bušotinama na Jadranu, Lorencin je odgovorio: "Ja kažem da u Hrvatskoj postoje određeni zakoni i normativi, svatko regulira svoje područje i vjerujem resoru s druge strane, dakle ministarstvu gospodarstva koji to vodi, da čitavu stvar vodi na propisan način. O referendumu otom potom, o tome će odlučivati netko drugi".