Ako je vjerovati tvrtkama koje nude TV program "on demand", dakle mogucnost gledanja zeljenog sadrzaja "na zahtjev", po izboru, a ne kada to programska shema odluci, dani klasicnog TV programa su odbrojeni.
Ubuduce, kako tvrde te tvrtke, nitko vise nece morati cekati "prime time" u 20 ili 20:15 kako bi pogledao svoju omiljenu seriju ili film. U Europi vec neko vrijeme djeluje citav niz ponudaca tzv. "streaming" programa. No sredinom rujna na najvece europsko medijsko trziste, njemacko, stize americka medijska kuca Netflix koja je posljednjih godina unijela pravu malu revoluciju u svijet komercijalnih medija, pise Deutsche Welle.
50 milijuna korisnika
U 40 zemalja diljem svijeta Netflix je vec privukao 50 milijuna pretplatnika. No, u Europi Netflix docekuju mnogo tezi uvjeti nego kod kuce u SAD-u. To prije svega lezi u cinjenici da se prava za prikazivanje mnogih serija po kojima je Netflix poznat, poput npr. proslavljene "Kuce od karata" koja je i nastala u Netflixovoj produkciji, u Europi vec nalaze u rukama drugih. Isti je problem i s drugim popularnim serijama. To je pojava s kojom se i drugi ponudaci "on demand" programa u Europi vec suocavaju neko vrijeme.
Naime gotovo niti jedan ponudac svojim pretplatnicima ne nudi sve udarne programe. Zbog toga, kako smatraju promatraci, ilegalno "skidanje" s interneta jos uvijek nece izgubiti na atraktivnosti. Internetska trgovina Amazon pokusava svima onima koji legalno zele doci do sire lepeze omiljenih video-sadrzaja omoguciti pristup i drugim ponudacima poput "Maxdome-a" ili u buducnosti i "Netflixa". No i Netflix zeli uciti od ilegalnih platformi. Kako je nedavno u razgovoru za njemacki tjednik "Der Spiegel" objasnio Netflixov sef Reed Haastings, njegovi djelatnici redovito prate sto to Nijemci i ostali Europljani ilegalno skidaju s interneta i nakon toga nastoje svoju ponudu prilagoditi tim ilegalnim "top listama".
No kuce poput Netflixa ali i Amazona, Sky-a i drugih u Njemackoj i Europi imaju jedan problem s kojim se ne susrecu u SAD-u i ostatku svijeta. Naime u Europi korisnicima (jos uvijek) na raspolaganju stoji dovoljno besplatnog atraktivnog programa bilo da se radi o ponudi javnih servisa ili privatnih komercijalnih televizija. I to se tako brzo nece promijeniti. Osim toga tu je jos i demografski faktor. Europa je sve starija a predvida se da starija publika nece tako lako promijeniti svoje navike gledanja TV programa na svojim "linearnim" TV stanicama. Odredena serija ili vijesti u odredeno vrijeme je i dio svakodnevnog rituala kojeg se mnogi ne zele odreci. Druga velika prepreka sirenju "streaming" ponude u Europi je i relativna nerasirenost sirokopojasnih internetskih prikljucaka izvan velikih urbanih sredista. Jer ni najbolji TV programa u HD kvaliteti ne vrijedi nista ako do TV prijemnika vodi zastarjeli kabel koji sluzi sporadicnom citanju elektronske poste. http://www.dw.de/tv-revolucija-na-%C4%8Dekanju/a-17911648