U spornom slučaju Imponderabilie škakljivu toču predstavlja uski prolaz koji zatvaraju dva gola tijela performera kroz koji se provlače posjetitelji. Zaključak je dovoljno jasan: riječ je o provokaciji i ''testiranju'' kontakta posjetitelja i performera.
arti-201004190170006 No, izgleda da neki od sudionika nisu potpuno spremni na suradnju pa se jedan od njih, Will Rawls potužio čuvaru, a a nepristojni je ljubitelj umjetnosti nakon 30 godina izbačen iz članstva u MoMA-i. I desetak drugih posjetitelja, koji nisu mogli obuzdati hormone, doživjeli su isti scenarij.
Nakon tog slučaja reagirale su i domaće snage umjetnosti i performansa, Vlasta Delimar i Siniša Labrović.
Sva je bučnost oko dvije-tri erekcije Siniši Labroviću urnebesno smiješna.
''Mi takvih problema u Hrvatskoj uopće nemamo. Mene nitko ni da na pivo pozove, a kamoli uhvati za k...c. Smiješno mi je da se ti performeri bune što ih je netko očešao u prolazu, kao da su oni Rembrandtova slika zato što sad stoje u muzeju. Ne vidim, uostalom, u ovom slučaju nikakvu razliku između takve penetracije i penetracije okom, osim što je potonja općeprihvaćena u muzejskim prostorima'', rekao je Labrović za Jutarnji list.
Sličnog je mišljenja i Vlasta Delimar koja smatra da umjetnici koji izazivaju provokaciju moraju biti spremni na sve.
''Ako se postavimo na način da provociramo publiku, onda moramo biti spremni na sve. Publiku sigurno ne treba osuđivati. Ja osobno nisam imala takvih neugodnih iskustava, iako je bilo nekih sličnih pokušaja. Doduše, sve ovisi i o prostoru u kojem se radi. MoMA je fantastična i sigurno privlači i one koji se ne znaju ponašati'', izjavila je Vlasta za Jutarnji.
Ipak, i ona je neskriveno ogorčena dočekala intervenciju Luke Omana, aktivista koji ju je umalo fizički spriječio da u Klovićevim dvorima prikolje pijevca u sklopu svog performansa “Marička”.
Po njoj, performans prestaje u trenutku kad se umjetnički dekontekstualizira, a upravo tako je ona doživjela intervenciju aktivista za zaštitu prava životinja u svoje djelo.
Dekontekstualizirati život podravskih žena u 21. stoljeću, međutim, znači upravo suprotno: ne očekivati reakciju aktivista za zaštitu životinja u stoljeću koje se i takvim građanskim inicijativama legitimira.
Problem je u tome što se performansi danas smatraju suviše ozbiljno što se tiče moralnog ćudoređa i gube svoju primarnu funkciju koju široke mase još uvijek odbijaju prihvatiti kao takvu.
Podsjetimo se skandala koji je izazvala glumica Dora Lipovčan naga jašući konja u sjeni zgrade HNK naTrgu maršala Tita, što je bio hommage performansu “Šetnja kao lady Godiva” Vlaste Delimar.
Doduše, nju nije nitko ni uhitio ni uhvatio, ali je zato izrešetana paljbom neukusnih komentara na račun svog izgleda, a tako je u originalu prošla i Vlasta Delimar.
''Nisam to napravila iz čistog egzibicionizma, jer i ja bih mogla stajati iza poruke koju je željela odaslati Vlasta Delimar. Tijekom izvođenja baš sam se trudila uživati i osjećaj je bio super!'', rekla je za Jutarnji nakon tog performansa glumica koja se za film i kazalište obnažila već nekoliko puta, a i u privatnom je životu je nudist te se svoga tijela ne srami.