FOTO: / Domaći autori nisu dovoljni dobri za MSU?

23.2.2010.
12:46
VOYO logo

Kako bi dobili što bolji produkt dizajn, Tate i CultureLabel.com pokrenuli su natječaj za dizajn predmeta koji će se prodavati u muzejskim dućanima Tatea te preko internetskih stranica Tate Online i CultureLabel.com.

U proizvodnju će ići dva predmeta, jedan koji će stajati do 10 funta i jedan skuplji - do 100 funta. To je zadano i u propozicijama natječaja, dizajneri (nije važno formalno obrazovanje, tek da je natjecatelj stariji od 18 godina) iz cijeloga svijeta mogu prijaviti radove koji se uklapaju u te dvije, financijama određene kategorije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Neki od naputaka dizajnerima muzejskih suvenira su da pokušaju uhvatiti iskustvo posjetitelja Tatea, da se inspiriraju arhitekturom Tateovih galerija, recimo poznatim londonskim Tate Modernom, ali i Tate Britain, Tate St Ives i Tate Liverpool.

Do sada je pristiglo mnoštvo radova, među njima stoper za vrata u obliku Tate Moderna, tenisice s mondrianovskim uzorkom, držač časopisa u obliku Tate Moderna, pamučne majice s raznim natpisima... Među pristiglim radovima je i grafitna olovka s otisnutim londonskim atrakcijama koju je prijavila dizajnerica Tena Letica iz Hrvatske. Radovi se mogu pregledati na release.culturelabel.com, a natječaj je otvoren do ponoći 26. veljače.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim što će se odabranim dizajnerima realizirati rad te će osvojiti novčanu nagradu i postotak od prodaje tijekom prvih šest mjeseci, najvažnije je što će dobiti priliku da se afirmiraju u prestižnim muzejskim prostorima i da posredstvom CultureLabel.com budu prisutni u cijelome svijetu.

Takav bi natječaj dobro došao i Muzeju suvremene umjetnosti, čiji je muzejski dućan za sada vrlo slabo opremljen. MSU nije čak ni realizirao suvenire koje su posebno za taj muzej svojedobno radile nagrađivane dizajnerice Dora Bilić i Tina Müller iz studija Bilić_ Müller, za što su dobile velike pohvale (recimo, sapune u obliku nove zgrade Muzeja).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dakle, čak i da MSU nije spreman raspisati natječaj sličan Tateu, našlo bi se među već postojećim radovima domaćih dizajnera onih koji bi bili prikladni i ne previše skupi za muzejsku ponudu.

Ovako su im veće šanse da im se rad nađe u nekom inozemnom muzejskom prodajnom prostoru, kao što se beskrajni samoljepljivi kalendar zagrebačkog Laboratoriuma može kupiti, na primjer, u Tate Modernu i u londonskom Muzeju dizajna, ali ne i u MSU-u, piše Pogledaj.to.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo