SVI SU NAHRLILI /

Zašto je nastala tolika pomama za toaletnim papirom? 'Kad ljudi osjećaju da stvari izmiču kontroli...'

Toaletni papir postao je simbol panične kupnje

20.3.2020.
7:00
VOYO logo

Brže od širenja koronavirusa stvarali su se redovi pred trgovinama, a s polica je diljem svijeta među prvima nestajao - toaletni papir.

Od Kine preko Australije, Italije do Hrvatske police s toaletnim papirom prazne se tako brzo da se ne stignu nadopuniti. U Americi je pomama za bijelom rolom otišla toliko daleko da su Uredu za hitne slučajeve počeli pristizati pozivi o nestanku toaletnog papira pa je građane putem društvenih mreža policija zamolila da ih više zbog toga ne zovu. I u SAD-u i u Kanadi trgovine su ograničile broj paketa po osobi. U Australiji pak, kupnju toaletnog papira kontroliraju zaštitari.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Kada ljudi osjećaju kao da stvari izmiču kontroli, kada se osjećaju bespomoćnima u sprječavanju nečega negativnog, često rade stvari koje im daju osjećaj kontrole. Dakle, kupnja toaletnog papira pomaže im da se osjećaju kao da imaju kontrolu nad kaotičnom situacijom", objašnjava psihoterapeutkinja Erin Leonard

"Zato što su svi nahrlili"

Sličan scenarij nije zaobišao ni Hrvatsku. Damir iz Zagreba otkrio nam je da već doma ima zalihu i da je kupio između pet i deset pakiranja. "Zato što su svi nahrlili", odgovorio je na pitanje zašto mu je kupnja toaletnog papira toliko bitna. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Porezna uprava ovih dana bilježi dvostruko više plaćanja nego prošle, no neki ipak kupuju samo uobičajene namirnice. Ljudi kažu da kupuju kavu, jaja, mlijeko... Iako navedeni proizvodi ne mogu izliječiti virus, stručnjaci tvrde da kućne zalihe ljudima pružaju osjećaj sigurnosti. 

Univerzalni simbol panične kupnje 

"Unutar ovih reakcija što sve kupujemo i pribavljamo u želji da budemo sigurni i osigurani, posebice kad ne znamo koliko će situacija trajati, skloni smo kupovati dugotrajne proizvode i higijenske potrepštine, napuniti police, ali onda istodobno ne osiguramo druge namirnice drugim ljudima", kaže Ivana Ćosić Pregrad iz Zagrebačkog psihološkog društva. 

Ipak, toaletni papir postao je univerzalni simbol panične kupnje, a društvene mreže, ključne su u stvaranju njegove popularnosti. Jer smijeh, kažu mnogi, liječi sve, pa društvene mreže pršte duhovitim slikama i videima koji i nestašicu WC papira mnogima čine manje strašnom.  

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo