Telekomi u Hrvatskoj ovaj tjedan bilježe porast prometa u mrežama zbog početka online nastave, većeg rada od kuće, više razgovaranja i korištenja raznih servisa i aplikacija, a iako su više opterećeni, mrežni kapaciteti su jaki i za sada dovoljni za snažniji promet, doznaje se iz tri najveća telekoma u Hrvatskoj.
VEZANE VIJESTI
Iz Hrvatskog telekoma (HT) ističu da su u ovom trenutku u potpunosti posvećeni osiguravanju povezanosti korisnika te da je njihova komunikacijska infrastruktura izuzetnog kapaciteta i kvalitete i radi pouzdano i stabilno.
“Osigurali smo i kontakte te pratimo zbivanja i kod telekomunikacijskih operatora u drugim europskim državama ozbiljno zahvaćenih Covid-19 pandemijom kako bi na vrijeme prepoznali rizike i poduzeli sve moguće radnje da ih otklonimo. HT je nedavno dovršio projekt modernizacije mobilne mreže, čime su povećane korisničke brzine i poboljšana kvaliteta mobilnih usluga”, prenosi Nacional, kažu iz HT-a.
Ipak, s obzirom da je riječ o izvanrednoj situaciji u kojoj su mreže iznimno opterećene, apeliraju na korisnike na odgovorno korištenje usluga kako bi telekomunikacijski sustav i dalje u potpunosti ostao stabilan i dostupan svima i predlažu korištenje fiksnih telefona i fiksnog pristupa internetu kada je to moguće, kako ne bi došlo do preopterećenja mobilne mreže.
Slično preporučuju i iz A1 Hrvatska, koji je kao i HT privatnim i poslovnim korisnicima dao i ‘nešto’ besplatnog podatkovnog prometa.
Oba telekomi, kao i Tele2 Hrvatska, ističu da trenutno u mrežama još nisu dosegnute velike razine korištenja kao tijekom ljeta.
A1 Hrvatska s 50 posto većim glasovnim prometom
Iz A1 kažu da u ovoj kriznoj situaciji iznimnom kvalitetom komunikacijske infrastrukture osiguravaju da mreže funkcioniraju na pouzdan i stabilan način.
“Ovih dana bilježimo u pojedinim trenucima i dvostruko više glasovnog prometa nego inače, što je očekivano s obzirom na to da su se mnoge kompanije prilagodile situaciji i uvele rad od kuće”, iznose iz A1, dodajući da imaju i povećan promet vezan uz multimedijske servise i streaming platforme.
Uz to, primjećuju i da velik broj korisnika gleda uživo i na zahtjev programe HRT3 i SPTV zbog prikazivanja školskog sadržaja, ali i brojne dječje kanale.
Zbog pouzdanosti i osiguranja poslovnih procesa, u A1 uz postojeći mrežni operativni centar osnovali su i interni krizni stožer te razradili detaljne scenarije za osiguravanje kontinuiteta poslovanja i pružanja usluga.
“Tehnički stručnjaci stalno nadgledaju mrežne kapacitete i spremni su reagirati u slučaju izvanrednog prometa ili drugih poteškoća, pogotovo u podršci kritičnoj nacionalnoj infrastrukturi kao što je zdravstveni sustav i drugi javni servisi. U planiranju mreže koristimo se interno razvijenim procesima i alatima za big data analizu, koji nam ukazuju na potrebe za proširenjima i zahvatima u mobilnom i fiksnom segmentu”, poručuju iz A1.
Kapacitet Tele2 je dovoljan za potrebe korisnika
Ocjenjujući kako su telekomunikacije jedan od ključnih strateških sektora i nužnih za funkcioniranje društva, naročito u postojećim izvanrednim okolnostima, iz telekoma Tele2 Hrvatska otkrivaju da je trenutna opterećenost njihove mobilne mreže na visokoj razini, ali i da je kapacitet još uvijek dovoljan za postojeće potrebe korisnika.
“Maksimalno smo usmjereni na omogućavanje komunikacije korisnicima i dio naših zaposlenika stalno radi na održavanju kontinuiteta poslovanja i pružanja usluga, imajući na umu zdravstvenu sigurnost zaposlenika u postojećoj epidemiološkoj situaciji u državi”, kažu iz Tele2.
Smatraju i kako je izvjesno da će odluke nadležnih državnih tijela ići u smjeru društvene odgovornosti, koja će građane dodatno zadržavati unutar domova, pa očekuju dodatna povećanja prometa u mreži. Njihovi stručnjaci stoga se već pripremaju kako bi povećali kapacitete na svim ključnim točkama Tele2 mreže.
“Bez obzira na izvanredne okolnosti i neočekivane promjene koje utječu na naše poslovno okruženje, Tele2 pažljivo prati utjecaj društvene situacije na mrežne kapacitete i stoga sve naše odluke donosimo radi dugoročnog osiguranja stabilnosti mreže i neometane komunikacije korisnika”, poručuju iz Tele2.