Rizik od pada potražnje daleko je najveći izazov koji je za sobom donijela epidemija koronavirusa i isv modni lanci moraju se pripremiti za značajno smanjenje prodaje, smatra Simon Wolfson, generalni direktor, britanske modne kompanije Next.
VEZANE VIJESTI
''Bilježimo drastični pad prodaje. Pa ljudi ne žele kupovati robu ni putem interneta jer je nemaju gdje nositi. Neće valjda u novoj odjeći šetati po kući'', kazao je Wolfson, koji je o prijetnjama epidemije govorio i ranije, podsjeća Novac.hr, na samom početku kada je kriza bila lokalizirana samo na području Kine te je već tada ukazivao na opasnosti koje COVID-19 nosi.
Unatoč lošim brojkama, Wolfson ističe kako i dalje postoji dio proizvoda čija narudžba nije pala. Riječ je o odjeći za kuću, poput trenirki i pidžama, kao i dječjoj odjeći.
Ukupni prihodi od prodaje Next grupe u prošloj godini, koji uključuje prodaju u fizičkim trgovinama i online, porasli su za 3,3 posto na 4,36 milijardi funti. Od toga je veći rast zabilježen putem online prodaje te je on iznosio 2,14 milijardi funti što je rast od 11,9 posto, dok je dobit kompanije porasla za 0,8 posto na 728,5 milijuna funti. Za razliku od pozitivnih poslovnih rezultata u prošloj godini, kompanije je samo u ožujku ostvarila pad prodaje od 8,8 posto, a najveći udar osjetili su od 15. do 17. ožujka kad je taj pad dosegao razinu od 30 posto, piše BBC.
U slične probleme zapao je najveći lanac brze mode, španjolski Inditex, koji u svoj portfelju drži poznate brendove poput Zare, Massimo Duttija i Bershke. Online prodaja kao i ona u trgovinama Zare od početka ožujka pala je za 24 posto zbog čega je kompanija već sada posegnula za financijskim rezervama u iznosu od 287 milijuna eura, piše Guardian.
Tvrtka je, između ostalog, i suspendirala isplatu dividendi dioničarima, a taj će novac preusmjeriti na jačanje bilance i kako cijeli svijet postepeno ulazi u blokadu, grupa je zatvorila čak 3.785 Zarinih trgovina na 39 tržišta.