Gubitke ćemo platiti svi /

Koronakriza ih je devastirala: Prihodi im pali i 80 posto, u Splitu umjesto 6,8 milijuna ubrali 68.000 kuna!

Image
Foto: PIXSELL

Javni promet vratio se u normalu 27. travnja

12.7.2020.
8:00
PIXSELL
VOYO logo

Zbog pandemije koronavirusa u svijetu je sve stalo. Iznimka nije bila ni Hrvatska. Odjednom smo se našli u lockdownu. Koronakriza pokazala je svoje zube. Na mjesec dana velikim dijelom obustavljen je bio i javni promet. 

Od 22. ožujka pa sve do 27. travnja zbog povećanog rizika od zaraze koronavirusom nisu redovno vozili autobusi, tramvaji ni vlakovi. Sve je to prouzročilo naravno gubitke. Pitali smo javne prijevoznike u četiri glavna grada Zagrebu, Splitu, Osijeku i Rijeci koliki su im zbog epidemije koronavirusa bili gubici. Upite smo poslali ZET-u, GPP-u Osijek, Promet Split te Autotroleju Rijeka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Podaci ne iznenađuju. Svi bilježe gubitke, s time da je prijevoz bio u tih 30-ak dana omogućen djelatnicima javnih i drugih službi za čiji je rad nadležan Stožer civilne zaštite Grada Zagreba, za vrijeme izvanredne situacije. U Zagrebu se prijevoz odvijao od 5 do 23 sata. 

Image
sprječavanje zaraze /

Provjerili smo nose li građani u javnom prijevozu maske: 'Svaki razuman čovjek je oprezan i nosi masku'

Image
sprječavanje zaraze /

Provjerili smo nose li građani u javnom prijevozu maske: 'Svaki razuman čovjek je oprezan i nosi masku'

U Rijeci je obustavljen javni prijevoz, ali je gradonačelnik Vojko Obersnel omogućio da se na svim parkiralištima Rijeka plusa neće naplaćivati parking. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Splitu su također bile uvedene posebne autobusne linije za radnike kojima je bio potreban. Osječani su srezali linije i autobusi su vozili po subotnjem redu vožnje. 

Sve je to uzrokovalo veliki pad prihoda. Da nije riječ o maloj stvari, govori brojka pada prihoda od 80 posto koje je zabilježio GPP Osijek u travnju. 

ZET: "Pad prihoda oko 50 posto"

No, krenimo redom. Iz zagrebačkog ZET-a su nam odgovorili kako je došlo do značajnog smanjenja prihoda od prodanih karata, nešto više od 50 posto.

"Uslijed okolnosti nastalih zbog proglašenja epidemije bolesti COVID-I9, Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske donio dana 21. ožujka 2020. Odluku o privremenoj obustavi javnog prometa (NN 34/2020), a kojom je obustavljen javni promet i Zagrebačkog električnog tramvaja d.o.o. na prometnim područjima na kojima pružamo uslugu. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S obzirom na takvu novonastalu situaciju u kojoj je Zagrebački električni tramvaj d.o.o. bio onemogućen u redovitom obavljanju svoje osnovne djelatnosti, prijevoza putnika, došlo je do značajnog smanjenja prihoda od prodaje karata, odnosno nešto više od 50 posto. Međutim, tek u narednim razdobljima bit će moguće govoriti o svim efektima na pad prihoda uzrokovanog spomenutom epidemijom", kazali su nam iz ZET-a.

U Splitu se šteta broji u milijunima

Iz Prometa Split poslali su nam i konkretne brojke. U usporedbi s prošlom godinom one su znatno smanjene.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U travnju 2019. imali su prihod od 6.789.608 kuna, dok je to u travnju ove godine bila brojka od tek 68.867 kuna. U svibnju 2019. imali su prihod od 7.215.435 kuna, a ove godine 1.843.663 kune. U lipnju 2019. prihod im je bio 7.357.528 kuna, a ove godine 3.486.790 kuna.

Ukupno gledajući, od travnja do lipnja 2019. imali su prihod od 21.362.572 kuna, dok su u istom razdoblju 2020. imali tek 5.399.322 kune.

Osijek broji pad prihoda i do 80 posto

U GPP-u Osijek imali su pad prihoda i do 80 posto u odnosu na prošlu godinu.

"U usporedbi s istim razdobljem prošle godine prihodi od prodaje karata u ovoj godini manji su za cca 30 posto u ožujku, za cca 80 posto u travnju, te otprilike 60 posto u svibnju, a sličan trend je nastavljen i u mjesecu lipnju", odgovorili su nam.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz riječkog Autotroleja do zaključenja ovog teksta nisu nam poslali odgovor na naš upit.

gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo