Vlasničko udruživanje sjevernojadranskih brodogradilišta Vlada
vidi kao izlaz za hrvatske škverove. Jedino donekle stabilno
brodogradilište, puljski Uljanik, već
se povezao s Viktorom Lencem, a plan je
da preuzme i 3. maj.
"Ovo su složene transakcije, vjerujemo da su perspektivne i da će
sačuvati radna mjesta i unaprijediti kvalitetu proizvodnje",
kazao je premijer Zoran Milanović.
"Obzirom da je Uljanik već u vlasničkom odnosu sa Viktorom
Lencem, imate jedan klaster, jednu tvrtku sjeverna
brodogradilišta koji zadržavaju svoja imena i identiteta, ali
ujedinjavaju svoje snage", nastavio je Radimir
Čačić.
Prije nego li kupi 3. maj, Uljanik se mora i sam
privatizirati.
U prvom koraku radnici bi trebali kupiti najmanje 39 posto
Uljanika. Potom bi Mirovinski fondovi s
jedne strane, te Fondovi gospodarske
suradnje i Uljanik plovidba s druge strane, trebali
privatizirati i dokapitalizirati Uljanik. Mirovinci bi imali 36
posto, a posebna tvrtka FGS-ova i
Uljanik plovidbe 14 posto. Tek u trećem koraku Uljanik kupuje 3.
maj.
U riječkom škveru dobrodošlica za vladinu odluku.
"Svaki oblik privatizacije 3. maja , svaka privatizacija koja
znači opstanak radnih mjesta i brodogradnje je dobrodošla",
izjavio je predsjednik Uprave 3. maja, Edi
Kučan.
U Uljaniku i Istri su suzdržaniji. Brine ih je li cijela
operacija spas za posrnuli 3. maj ili potop i za koliko-toliko
uspješan Uljanik?
"Samo će se odgovornost za nastalo stanje prebaciti na nekog
drugog kako ovi iz Vlade ne bi bili odgovorni", pojasnio je
Bruno Bulić iz Sindikata Istre i Kvarnera.
Puljski škverani žele otkupiti dio svoje tvrtke. No, u samoj
Uljanik plovidbi koja bi trebala sudjelovati u privatizaciji
Uljanika i 3. maja - oprez.
"O eventualnom participiranju Društva u vlasničku strukturu
Brodogradilišta, Društvo će
odlučivati tek nakon detaljne analize profitabilnosti projekta",
priopćio je direktor Dragutin Pavletić.
Šute i u Fondovima Quaestus,
Prosperus i
Nexus. Ne govore ni riječi jer je kažu
kako je prerano. Za hrvatsku brodogradnju, međutim, moglo bi biti
kasno ako i Bruxelles ne da zeleno svjetlo.
"Nisam vidio odluku pa je ne mogu komentirati, ali kada je riječ
o brodogradnji, sukladno potpisanom sporazumu, Vlada je u stalnoj
komunikaciji s Komisijom", priznao je Paul
Vandoren, šef Delegacije Europske komisije.
Do kraja godine, bit će jasno imaju li škverovi doista razloga za
slavlje.
Zadnjeg dana tromjesečnog roka, kojeg je sama sebi zadala, Vlada još nije našla rješenje za Brodotrogir, ali nudi model privatizacije 3. maja. Naime, kupit će ga pulski Uljanik, nakon što se i sam privatizira. Iako je Vlada odluku o privatizaciji Uljanika donijela još u ožujku, do danas nije učinjen ni korak u tom smjeru.