Zebra na križanju Šenoine i Palmotićeve. Iako jedan od pješaka
stoji na početku prijelaza, niti jedan od 6-ero vozača - ne
propušta ih. Tek nakon što su prošla još dva autobusa, pješaci
dobivaju šansu prijeći ulicu.
Srećom za vozače, umjesto policije, tablice su zapisivali
učenici. Njih 60-ak na 17 lokacija provjeravalo je koliko su
vozači ljubazni u prometu. U četiri sata tek je 25 posto vozača
propustilo pješake.
Sličnu bahatost snimili smo i na Kaptolu, gdje su učenici djelili
i informativne letke. No zbog broja pješaka, vozači su ipak nešto
tolerantniji.
Od 18 tisuća evidentiranih vozača, čak 36 posto nije stalo na
zebri. Doduše, Zakon propisuje da vozač pješaka mora propustiti
ako zakorači na prijelaz, što mnogi ne učine. No iz policije
naglašavaju:
"Kada se starije osobe spremaju stupiti na pješački prijelaz
vozači se također moraju zaustaviti ispred pješačkog prijelaza i
propustiti te pješake".
Budući da je broj ljubaznih vozača u padu, za neke prijelaze
očito je najbolje - imati krila.
Iako pravila u prometu postoje mnogi ih se ne pridržavaju. No, ako ste bili među onima koji su propustili pješake na jednom od 17 zagrebačkih pješačkih prijelaza - možda ste se, ni ne znajući, našli u nagradnoj igri Škole za cestovni promet.