Koja je tema draža medijima, hrana ili seks?

Nizom vrlo zanimljivih, na trenutke i burnih panel rasprava, a potom i velikim koncertom Jinxa, Zemlje Gruva! te Kirila Džajkovskog i banda, u Rovinju je završen 4.

25.9.2011.
0:57
VOYO logo

Četvrti Weekend Media Festival ugostio je 3.500 sudionika iz Hrvatske i svih zemalja regije, ali i gostiju iz Europe, Amerike i Japana.

Konferencijski dio 4. Weekend Media Festivala zatvorili su kreativni direktor američke televizije CBS Sports i dobitnik 21 nagrade Emmy Pete Radovich te izvršni direktor sportske konferencije CUNYAC-a Žarko Zak Ivković.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U svom izlaganju dotakli su se aktualne situacije te noviteta koji se koriste u medijima, posebno Twittera koji je najveći hit u Americi. "Twitter je otvoreni mikrofon", rekao je Radovich, dok se Ivković nadovezao da ta društvena mreža ima mnogo prednosti, ali i mana. Nemogućnost filtracije objava te činjenica da nema kontrole Twitteru su najveća mana, ali opet, njegov doprinos marketingu je velik. Predavači su se dotakli odgovornosti i posljedica nesavjesnog izvještavanja u medijima. U Americi krivo objavljena informacija nosi posljedice pa tako redakcija objavljuje ispriku, a novinar dobiva otkaz, za razliku od Hrvatske. Pokazujući vlastite primjere, moglo se vidjeti da je nezamislivo nekog plagirati ili iznijeti neprovjerenu informaciju u Americi, a da se pritom novinar izvuče bez posljedica, ali i takvi slučajevi se događaju. "Prilika u medijima ne nedostaje i tu se mladi čovjek uvijek može dokazati, sve ovisi o njegovoj kreativnosti", rekao je Radovich. Za kraj je prikazan dio njegova dokumentarnog filma The Game of Honor, koji govori o američkim vojnicima sportašima.

Hrana hrani medije Zanimljivo je bilo i na panelu "Hrana hrani medije". U vječnoj borbi za medijski prostor između seksa i hrane, očigledno pobjeđuje hrana, jer je djece sve manje, a ljudi su deblji. Ipak, u toj medijskoj ofenzivi gastronomskih sadržaja gledatelje i čitatelje ne možete prevariti, pa im pokušati podvaliti manekena pod kuhara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Glavni kuhar hotela Monte Mulini Tomislav Gretić, širokoj javnosti poznat po TV emisiji Masterchef, priznao je da ni sam nije osobito televizičan, ali da su gledateljima očito važnije njegove kuharske vještine i znanja. Publiku se više ne može prevariti ni u tabloidima, a kamoli kuharskim emisijama, smatra suvlasnik vojvođanskog Color Press Groupa Robert Čoban, koji je podsjetio i na veliki uspjeh makedonskog časopisa Hrana i vino, koji je u bivšoj Jugoslaviji dostigao nakladu od 600.000 primjeraka. Suvlasnik producentske kuće Drugi plan Miodrag Sila vidi ogromne mogućnosti suradnje medija s prehrambenom industrijom u produkciji kuharskih emisija, dok urednica magazina Dobra hrana Željka Klemenčić uočava da je među čitateljima gastronomskih časopisa sve više muškaraca, iako se muškarci još uvijek ne žele medijski eksponitrati kao kuhari za vlastitu obitelj.

Puno lipih stvari, al' ne smin reć' Industrije kojima je oglašavanje vrlo ograničeno ili čak onemogućeno prisiljene su biti inovativnije i kreativnije u komunikacijama. Duhanskoj industriji tako su sada u središtu pažnje korisnička iskustva, a ne klasični slogani, dok se pivarska industrija veže uz nogomet, s obzirom da 88 posto pivoljubaca prati nogomet, rečeno je na panelu ''Puno lipih stvari, al' ne smin reć''.

Duhanska industrija u svijetu generira 600 milijardi dolara, od čega 70 posto završava u državnim proračunima. To je legalan posao, stoga se o njezinu mjestu u društvu mora povesti dijalog koji ne bi smio biti kao sada diskvalificirajući, istaknuo je direktor odnosa s javnošću TDR-a Predrag Grubić. Ocijenio je blefom tvrdnje da milijardu i pol pušača u svijetu ne zna što radi ili da su idioti. Smatra da zabrane pušenja imaju suprotan učinak i potiču neposluh građana, s čime se složio i povjesničar umjetnosti i marketinški stručnjak Feđa Vukić. On je doveo u pitanje djelotvornost stavljanja šokantnih fotografija na kutije cigareta, jer vjeruje da odluka o pušenju nije racionalna. Davor Bruketa iz agencije Bruketa&Žinić istaknuo je da oni, kada rade kampanje za TDR, ne reklamiraju pušenje, već samo pomažu onima koji već puše. Tako su, na primjer, kampanjom u kojoj su na kutije cigareta stavili QR kod pomogli potrošačima TDR-ovih cigareta da brzo i lako, povezivanjem putem QR koda s posebnom web stranicom, doznaju gdje se nalaze najbliži lokali u kojima je dozvoljeno pušenje. Pivarska industrija ima vlastiti etički kodeks čija je osnova odgovorno komuniciranje, ne samo prema maloljetnicima, nego i u kontekstu vožnje automobila i pretjeranog pijanstva. Direktor marketinga Karlovačke pivovare Kristijan Gregorić priznao je da na tom još treba raditi, ali je dodao da problem maloljetničkog opijanja nije samo problem pivarske industrije, nego cijelog društva i obitelji.

Bruketa je naglasio da je licemjerna galama oko cigareta, jer je to proizvod na kojemu piše kakve su opasnosti od njegove konzumacije, što nije slučaj kod mnogih drugih proizvoda, poput kozmetičkih. Na ograničenja u industriji jakih alkoholnih pića iz publike se požalila i predsjednica Uprave Badela 1862 Zvjezdana Blažić, ističući da nitko nije postao alkholičar zbog žestokih pića, nego se uvijek počne s pivom. Ali pivo je prehrambeni proizvod, nije zaboravio napomenuti Gregorić, dodajući da je Karlovačka pivovara i veliki izvoznik, pa je tako Karlovačko pivo u Švedskoj deseti brand po prodaji. I političari nanose veliku štetu, pa nitko ne predlaže da zabranimo izborne kampanje, zaključio je Feđa Vukić, na što je moderator Mislav Togonal upitao znači li to da su političari opasniji od cigareta. Vukićev je odgovor bio kratak: ''Mi u svakom slučaju pušimo!''

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vezani članci: arti-201109240151006 arti-201109240048006 arti-201109240129006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo