Grad Zagreb uskoro bi mogao ponuditi prijevoz kočijama svojim građanima i turistima jer su zastupnici u zagrebačkoj Gradskoj skupštini, na prijedlog gradonačelnika MilanaBandića, većinom glasova (31 za, 11 protiv) donijeli odluku o prijevozu kočijama čemu su se snažno usprotivili zastupnici SDP-a i HNS-a.
"Kočija kroz zagušene gradske prometnice je skandalozna i često dovodi do katastrofe. U kočiju nerijetko udaraju taksiji, kombiji i druga vozila pa konji često ostaju priklješteni", upozorila je Martina Jović (SDP) napominjući da mnogi gradovi u svijetu, među kojima je i New York, zabranjuju vožnju kočijama iako im je to u tradiciji više od 150 godina.
Upozorila je da zbog hodanja po asfaltu, konji imaju problema s kopitima i ozljedama nogu te naglasila da se takva vožnja može usporediti s cirkusom.
"Umjesto da uvodimo tehnološke inovacije u u javnom prijevozu - mi uvodimo kočiju. Zašto ne raspisati natječaj za zagrebačko turističko vozilo poput vlakića profesora Baltazara?Zašto u svijetu ne bi u tome bili prvi, umjesto da uvodimo kočiju kad je svi izbacuju?", pita se Dan Špicer (SDP).
Iz SDP-a poručuju i kako u više od 20 posto slučajeva u kojima sudjeluju kočije - poginu ljudi, a tu odgovornost ne žele preuzeti.
Alen Ostojić (HSLS) se složio da grad nije prirodan ambijent za konje, ali i dodao da bi, uz primjeren odnos i dobro postupanje prema njima, treniranje i potkivanje, mogli biti primjereni za rad u gradskom okruženju.
"Kočije tu i jesu zbog ljubavi prema konjima", rekao je Ostojić, podsjetivši i na lijepi članak o posljednjem zagrebačkom kočijašu koji se u priči našao upravo zbog ljubavi prema konjima. Osim toga, dodao je, Zagreb nije New York.
Ljubica Matijević Vrsaljko s Liste Milana Bandića kazala je da ne treba dovoditi stvari do apsurda. Pa neće se kočijama valjda voziti po rotoru ili zelenom valu u prometnoj špici, navela je dodajući da kočije ima i Prag i Beč i Muenchen pitajući zašto ne bi i Zagreb imao 10-15 kočija.
Tomislav Stojak (HNS) smatra pak da kočije ne doprinse turističkom razvitku Zagreba i da treba detektirati ono što turisti uistinu žele vidjeti.
"Kad bi vozile po Maksimiru, Jarunu i Bundeku o tom bi mogli raspravljati, ali po centru grada, to ne", zaključio je Stojak.
Kočijama u Zagrebu priopćenjem su se usprotivili i "Prijatelji životinja" pitajući se zašto uvoditi nešto što se u svijetu ukida kao okrutno i sramotno iskorištavanje životinja.