KAKO SE POTPUNO NOVI AVION MOGAO SRUŠITI? / Ovaj Boeing prodaje se najbrže u povijesti, naručile su ga i najveće aviokompanije

Image
Foto: afp

Boeing navodi kako se ova serija Boeinga prodaje najbrže u povijesti te je dosad akumulirala više od 4.700 narudžbi

29.10.2018.
17:32
afp
VOYO logo

Indonezijski zrakoplov kompanije Lion Air sa 189 putnika i članova posade srušio se u more i potonuo, vrlo brzo nakon polijetanja iz Jakarte. Zasad nije poznato je li itko preživio nesreću. Zrakoplov je kontakt sa zemaljskim službama izgubio 13 minuta nakon polijetanja. Avion je bio sasvim nov pa se postavlja pitanje kako je moglo doći do ovakve nesreće.

Image
U INDONEZIJI SE SRUŠIO BOEING SA 189 PUTNIKA I ČLANOVA POSADE! /

Strahuje se da nema preživjelih, otkriven zastrašujući detalj s prošlog leta

Image
U INDONEZIJI SE SRUŠIO BOEING SA 189 PUTNIKA I ČLANOVA POSADE! /

Strahuje se da nema preživjelih, otkriven zastrašujući detalj s prošlog leta

Detalji nesreće neće biti poznati dok istraga ne bude završena, no mnogo je pažnje posvećeno činjenici da je Boeing 737 MAX 8 na letu JT 610 bio sasvim nov zrakoplov. Avionske nesreće često su rezultat kombinacije više faktora - i tehničkog i ljudskog - no je li u svemu odigrala ulogu činjenica da je avion bio nov novcat?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svježe u uporabi

Boeing 737 MAX 8 svježe je u uporabi, tek od 15. kolovoza 2017, piše BBC. Kompanija Lion Air rekla je u srpnju kako je 'vrlo ponosna' što je prva u Indoneziji koja će razviti taj avion te da su naručili još 218 komada. Ovaj je Boeing dosad zabilježio 800 sati leta.

Pilot Bhavye Suneja je prije tragične nesreće zatražio od kontrole povratak u zračnu luku u Jakarti. Prijavio je tehnički problem i dobio je dopuštenje za povratak, no tada je nestao s radara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Izvršni direktor Lion Aira rekao je kako je i u jednom od prethodnih letova bilo problema, no da su oni "riješeni prema procedurama", prenosi Reuters.

Riskantne su vrlo stare, ali i skroz nove letjelice

Analitičar Gerry Soejatman rekao je za BBC kako su obilno najriskatnije vrlo stare letjelice, no da i "vrlo mladi" avioni također dolaze s visokim rizikom. "Ponekad se neki problemi doznaju tek tijekom što su zrakoplovi rutinski korišteni neko vrijeme. To se obično riješi kroz prva tri mjeseca", rekao je Soejatman.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovaj bi avion u sljedećih nekoliko tjedana dostigao ta tri mjeseca.

Kako god bilo, drugi analitičar, Jon Ostrower, objasnio je kako novi avioni generalno prolaze taj period te je on uobičajena stvar, daleko od nečega što bi prijetilo sigurnosti u zrakoplovu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prerano je za izvlačenje definitivnih zaključaka

Obojica stručnjaka slažu se kako je prerano da se izvlače definitivni zaključci o tome što je pošlo krivo na letu JT 610. "Vjerojatno je uzrok tehničke prirode, no još je prerano govoriti o tome. Uzrok ćemo znati tek kad dobijemo još informacija", rekao je Soejatman.

Ostrower je nadodao: "Doista ne znam što zbog čega se potpuno novi avion srušio. Postoji mnoštvo različitih faktora koji mogu doprinijeti nesreći poput ove", rekao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Boeing navodi kako se ova serija Boeinga prodaje najbrže u povijesti te je dosad akumulirala više od 4.700 narudžbi. MAX 8 naručile su i kompanije American Airlines, United Airlines, Norwegian i FlyDubai, piše BBC.

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo