Obuku o ekološkoj vožnji je dio šireg projekta
ECOWILL, čiji je nositelj energetski
institut Hrvoje Požar u suradnji s HAK-om. Cilj
ovog projekta je do travnja 2013. godine osposobiti što više
vozača za ekološki način vožnje.
Dakle, za ekovožnju je važno pridržavati se nekoliko jednostavnih
pravila.
"Takva vožnja podrazumijeva da se predviđaju prometne situacije
ispred sebe, da se na vrijeme donose odluke glede ubrzavanja,
usporavanja, odnosno kad se koči motorom", pojasnio je ukratko
Mario Kordić iz
HAK-ovog Odjel za vozačke
ispite.
Bitno je pravodobno mijenjati brzinu, isključiti grijače i klimu,
skretati lagano, bez previše kočenja i gasiti auto kod duljeg
čekanja.
Bilo bi korisno i provjeriti tlak u gumama, jer ako je nizak,
povećava se otpor kotrljanja, a samim time je veća i potrošnja
pogonskih goriva.
HAK već ima 14 ovlaštenih ispitivača koji bi ekovožnji uskoro
trebali naučiti i vozače javnog prijevoza u većim
gradovima.
Ekovožnja se već sad predaje u autoškolama, a uskoro bi trebala
postati i dio ispita. Grad Zagreb u projekt se uključio
dobrovoljno, a s obzirom na veličinu voznog parka, isto bi mogla
učiniti i Vlada. Na radost planeta, ali i poreznih
obveznika.
Više pogledajte u prilogu!
Vozači zagrebačkog gradskog poglavarstva ovih dana prolaze posebnu obuku o ekološkoj vožnji. Riječ je o dijelu šireg projekta ECOWILL, čiji je cilj do travnja 2013. godine osposobiti što više vozača za ekološki način vožnje. Što su profesionalni vozači naučili i zašto je ekovožnja isplativija, pogledajte u prilogu.