Kako se nositi s propagandom na Twitteru?

Oni neprestano šalju tweetove, mnoge od njih jednostavno re-tweetaju. U dosluhu su s drugim korisnicima koji šalju iste tweetove u isto vrijeme.

4.6.2012.
10:57
VOYO logo

Oni su Twitter propagandisti, a prema novom istraživanju s Tehnološkog koledža računarstva u Georgiji, svi imaju isti modus operandi, odnosno svi djeluju na isti način.

Cristian Lumezan, Nick Feamster i Hans Klein s ovog koledža otkrili su da Twitter propagandisti, odnosno "ljudi koji neprestano izražavaju isto mišljenje ili ideologiju" naginju tome da šalju veliki broj tweetova u kratkom periodu vremena, re-tweetaju druge, ali bez dodavanja mnogo svojih orginalnih komentara na te tweetove te re-tweetaju sadržaj drugih prilično brzo i u koordinaciji s ostalima kako bi slali što više tweetova o istoj temi otprilike u isto vrijeme.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Do ovih rezultata došlo je istraživanje koje je obuhvatilo gotovo 100.000 tweetova koji su se bavili utrkom kandidata za Senat u Nevadi 2010. (hashtag: #nvsen) i raspravom o gornjoj granici dugova 2011. godine (hashtag: #debtceiling). Koristeći posebne algoritme ovi istraživači su odredili grupe tviteraša sa sličnim političkim ideologijama, a zatim su identificirali korisnike koji nešto žestoko podržavaju ili brane, a koji su u studiji opisani kao korisnici koji "neprestano šire sadržaj koji je u skladu s jednom ideologijom ili mišljenjem".

Identifikacijom ovakvog ponašanja korisnika, istraživači su se nadali da će napraviti korak prema razumijevanju kako se Twitter može koristiti za širenje propagande i to gotovo na isti način kao što su se za propagandu koristili tradicionalni mediji u prošlosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Oslanjamo se na medije koji nam služe kao naš prozor u svijet, ali mediji mogu i iskriviti ono što gledamo. Oni mogu djelovati kao leće ili kao filtar, uvećavajući neke teme i umanjivajući druge", rekao je Klein u priopćenju.

"Takvi učinci medija se već dugo vremena studiraju u masovnim medijima. Ovo pak istraživanje u potrazi je za sličnim efektima propagande u novim medijima kao što je Twitter."

Cijeli tekst ovog istraživanja pod nazivom "#bias: Measuring the Tweeting Behavior of Propagandists" možete pronaći ovdje

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo