Kako ICT mijenja novac, plaćanje i financije

5.7.2011.
17:51
VOYO logo

Glavni urednik Banka magazina Željko Ivanković istaknuo je "brzinu promjena" s kojom samo danas suočeni. "Pitanje je samo je li riječ o tehnološkim inovacijama. U mnogim slučajevima riječ je o marketinško-promotivnim akcijama. Tehnološke kompanije sve više postaju medijske kompanije", rekao je Ivanković koji je otvorio skup.

Regionalni menadžer tvrtkke Calisto/Gartner Adriatic Ivan Maglić govorio je o razlikama između "digital natives", odnosno "generaciji Y" koja je rođena i odrasta u tehnološkom okružju i "digital immigrants", odnosno digitalnim imigrantima koji su naknadno prigrlili digitalnu tehnologiju. "Pripadnici generacije Y postaju klijjenti banaka. Naše istraživanje pokazalo je da direktori banaka u Zapadnoj Europi pokazuju snažan interes prema pitanjima kako tehnologija može ubrzati rast. Upravo generacija Y je nova baza za rast, pa se u skladu s time u ICT očekuje najveći rast ulaganja. To institucijama koje pružaju financijske usluge pruža tržišnu prednost", istaknuo je Maglić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nove generacije klijenata više nisu vezane uz poslovnice, već traže nove, brže uslužne kanale. Jedan od takvih kanala je i mobilno plaćanje za kojeg je Maglić utvrdio da" nije zaživjelo onako kako smo predviđali prije dvije ili tri godine", međutim tržišta u razvoju koja imaju veću penetraciju mobilnih korisnika pokazuju i "veći interes" prema takvim vrstama plaćanja.

"Banke moraju biti tamo gdje su njezini postojeći i potencijalni klijenti, bez obzira govorimo li o fizičkim poslovnicama na lokacijama koje su blizu ili pristupačne, ili o e-kanalima, odnosno svim oblicima e-usluga,. Ali, što je još važnije, banka treba imati pristup koji nova generacija očekuje; brze jednostavne, transparentne, pouzdane i moderne usluge", rekao je Igor Strejček, direktor Direkcije upravljanja distributivnim kanalima Erste banke. Tom prilikom on je govorio o projektu virtualne poslovnice Erste banke na Facebooku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Božidar Pavlović, direktor informatike u Intesa Sanpaolo Cardu upozorio je da "banke nastoje održati korak s novim tehnologijama, ali njihova konzervativnost i inertnost ne dopušta da se promjene dese brzinom kakvu bismo očekivali kao njihovi klijenti". Tijekom rasprave o "elektroničkom novcu" Pavlović je rekao da je krajnji cilj mobilnog plaćanja to da se "mobitel počne koristiti kao kartica". "Nakon toga nema više plaćanja kešom", istaknuo je. Na to se nadovezao Strejček koji je upozorio da je "keš i dalje dominantan način plaćanja u svijetu". "Međutim, novac kao papir, kao način na koji se prenosi vrijednost - nestaje. Krajnji korisnik traži uslugu koju može dobiti odmah, bilokada i bilogdje", istaknuo je Strejček.

Na okruglom stolu raspravljalo se i o problemu sigurnosi i zaštite informatičkih sustava. Prema riječima Slavena Smojvera iz HNB-a, "kreditne institucije su zapravo IT institucije". Prema podacima HNB-a, udjel elektroničkih transakcija u ukupnom broju bezgotovinskih transakcija krajem 2005. iznosio je 40 posto, dok je početkom ove godine dosegnuo 53 posto. Svaka institucija ima svoje rješenje za zaštitu od prijevara, kaže Danijel Bara, direktor informatike u Jadranskom osiguranju. Sigurnosni rizici koje nosi tehnološki razvoj jednostavno su inherentni tom razvoju. Tomislav Hrisoho, predsjednik Uprave Recro-neta, tvrtke koja je bila pokrovitelj ovog okupljanja, istaknuo je važnost regionalnog povezivanja posebice u svjetlu sigurnosni i zaštite jer "puno iskustva koje skupimo ovdje u Hrvatskoj možemo koristiti i na regionalnim tržištima, i obratno".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Krešimir Kvaternik, član Uprave FINA-e na pitanje kako je tehnologija utjecala na FINA-u, odgovorio je da se ova institucija uvijek oslanjala na informacijsku tehnologiju; od nekadašnjeg SDK, preko ZAP-a do današnje FINA-e. "Tehnologija nam je omogućila bržu i bolju prilagodbu zahtjevima naših klijenata, dakle banaka i državnih institucija. Uvijek smo se pri tome rukovodili načelom da slušamo svoje korisnike i njihove zahtjeve. Da se nekoć pitali nekoga prije izuma automobila što mu je potrebno, taj bi odgovorio brži, jači i izdržljiviji konj. Nikada mu na pamet ne bi pao automobil. Tako je i danas. Što je to što dolazi iza ugla (?), da se tako izrazim. Koja je to nova tehnologija koja će stvari drastično promjeniti? To nešto će potom promjeniti i naše poslovne modele, financije i načine plaćanja", istaknuo je Kvaternik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo