Kako će nas Microsoft uvjeriti da kupimo Windows tablet kada nitko u tehnološkoj industriji ne razmišlja o "tabletu". Svi misle o "iPadu", piše Matt Rosoff za Business Insider.
Dakle, kako će vas Microsoft i njegovi partneri uvjeriti da s iPada prijeđete na Windows tablet? Koje su mu prednosti?
Hoće li pokretati starije aplikacije?
Vjerojatno ne. Tablet koji bi trebao biti konkurentan iPadu, što se tiče vijeka trajanja baterija, vjerojatno će morati koristiti ARM procesor (osim ako Intel od ovog trenutka do kraja 2012. ne izbaci nešto zaista "magično" na tržište). Windows 8 na ARM-u neće pokretati aplikacije koje su napravljene za PC-eve koje pogoni Intel. Drugim riječima, sve aplikacije koje sada imate, kao što su Office 2010, Photoshop... neće raditi.
Hoće li imati hrpu novih ili ekskluzivnih aplikacija?
To je upitno. Microsoft potiče programere da kreiraju aplikacije za novo "Metro" sučelje, koji je dizajnirano imajući u vidu touch screen, odnosno ekran osjetljiv na dodir. Međutim, Microsoft kao "mamac" koristi to da je prodao preko 500 milijuna licenci Windowsa 7 na koje se može instalirati Windows 8 Metro UI. Stvar je u tome da nitko ne zna koliko će računala s Windowsima 8 imati touch screenove. A bez touch screena, Metro sučelje ne dodaje mnogo na vrijednosti. Drugim riječima, zašto biste željeli koristiti miša ili touchpad na sučelju koje se sastoji od velikih blokova kvadrata i izbornika koji su dizajnirani za upravljanje prstima?
Zbog toga programeri nemaju neke snažnije poticaje da razvijaju za Metro, barem dok ne saznaju da će se Metro jednom uzdići. A Metro pak neće uspjeti dok ne bude imao lijepu količinu aplikacija kao što ih danas ima iPad. To je poput začaranog kruga. Microsoft bi mogao razbiti taj krug s Officeom, ako se ne dogodi "nemoguće", a to je da prvo napravi Office za iPad.
Hoće li hardware biti zapanjujuće dobar?
Možda. Ali jednako tako bi mogao biti i zapanjujuće loš. To je radi toga jer Microsoft kontrolira samo softver te je prinuđen oslanjati se na svoje hardverske partnere kako bi osigurao najbolje moguće iskustvo za krajnjeg korisnika. Primjerice, Microsoft je objavio neke stvari o senzorima za podršku - unutarnjim dijelovima kao što su kompas i akcelerometar. Za Windows 8 tablete ovo je neophodno kako bi korisnici mogli imati iskustvo okretanja ekrana po volji i sl., odnosno sve ono što kod iPada uzimamo zdravo za gotovo.
Za projektiranje tih senzora Microsoft kaže da je "relativno lako, ako ih projektirate za jedan uređaj".
"Ali, Windows radi na različitim vrstama PC-eva u mnogim oblicima, koristeći hardverske komponente od mnogih različitih proizvođača. Trebamo pružiti rješenje koje će omogućiti da čitav ekosustav Windows hardverskih partnera u njemu sudjeluje ".
U tome je problem za Microsoft i on ga je očito svjestan. Međutim, čak i ako sve krene po Microsoftovim optimističnim planovima - odlične aplikacije, odličan hardware, bez bugova i nedostataka u sustavu - za Windows 8 to ipak neće biti dovoljno.
iPad je za tablete ono što je Google za pretraživanje interneta. iPad je definirao tržište, a da bi ljude uvjerili da kupe konkurentski proizvod, on mora biti značajno bolji.
Budući da je iPad već "pojeo" 17% tržišta PC-eva, što predstavlja veliki udio u Microsoftovim prihodima i dobiti, Microsoft čini se nema baš previše vremena.
Prethodni članci: arti-201105240389006 arti-201103040307006 arti-201109150779006 arti-201106020533006 arti-201112080386006 arti-201112070577006 arti-201109140379006