Ukupno je ove godine IE pao za 10%, dok Googleov pretraživač Chrome nastavlja velikom brzinom osvajati tržišni kolač te je nastavio rasti skočivši s 3.69% tržišta u rujnu 2009. na čak 11.54% udjela na tržištu ove godine. S druge strane Mozilla Firefox pretraživač narastao je na 31% tržišta.
"Ovo je u svakom slučaju prekretnica u ratovima internet preglednika", rekao je Aodhan Cullen, glavni izvršni direktor StatCountera dodavši da je "samo dvije godine prije Internet Explorer dominirao svjetskim tržištem s čak 67 posto udjela".
Naglasio je da je Microsoft s Europskom komisijom postigao dogovor da od ožujka EU korisnicima ponudi izbor koji pretraživač žele koristiti i to ga je možda spustilo na udio ispod 50% tržišta.
U Europi je udio Explorera pao s 46.44% u rujnu prošle godine na 40.26% u rujnu ove godine. U Sjevernoj Americi pak, IE se i dalje drži na iznad 50% udjela, točnije ima 52.3% tamošnjeg tržišta, a slijedi ga Firefox s 27.21% i Chrome s 9.87%.
U razdoblju od rujna 2009. do rujna ove godine među hrvatskim korisnicima IE je pao s 36,56% na 31,11%. Najpopularniji pretraživač među hrvatskim korisnicima i dalje je Firefox s 49,45%, a to je ipak pad u odnosu na godinu ranije kada je Firefox zauzimao 53,55% tržišta pretraživača. No, iako je i Firefox u Hrvatskoj pao na ispod 50% tržišta, ipak je to i dalje najpopularniji pretraživač među hrvatskim korisnicima.
Najveći rast među hrvatskim korisnicima doživio je Chrome (slično svjetskim trendovima) s 4,24% u rujnu prošle na 12,71% u rujnu ove godine. Tablicu top 5 pretraživača u Hrvatskoj možete pronaći ovdje.