Hoće li YouTube zamijeniti televiziju?

YouTube može biti top destinacija za video koji prikazuje mačku kako svira klavir ili pile na skateboardu, ali može li biti prijetnja televiziji? Google smatra da može.

2.11.2011.
12:29
VOYO logo

Kompanija je objavila da je YouTube koji je u vlasništvu Googlea sklopio partnerstvo s Madonnom, Ashtonom Kutcherom, Amy Poehler, potom s web stranicama The Onion, Slate i drugima kako bi pokrenuo 100 novih online "kanala" koji će prikazivati ekskluzivni, orginalni sadržaj, piše The Week.

Vrijednost ovog zajedničkog poslovnog pothvata procjenjuje se na više od 100 milijuna dolara, a prvi kanal očekuje se da će biti pokrenut do kraja ovoga mjeseca. Google je također ažurirao svoju platformu Google TV kako bi ponudio lakši i jednostavniji pristup novim You Tube kanalima. Je li ovo prvi korak prema tome da You Tube zamijeni tradicionalnu, u ovom slučaju kabelsku televiziju koja prevladava u SAD-u?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Tradicionalna televizijska industrija trebala bi uzeti u obzir ovo upozorenje", rekao je Matt Rosoff za Business Insider. Kako sve više i više programa prelazi na online, televizija se "mijenja u svijetu s nekoliko stotina kanala prema milijunima 'kanala' dostupnih putem weba." Google je dovoljno pametan da pokuša profitirati na toj promjeni, pa će link na You Tube programe na Google TV-u stajati ravnopravno s televizijskim showima.

Problem YouTubea je u tome da video koji prikazuje pile na skateboardu nije nužno sadržaj koji korisnici po svaku cijenu žele vidjeti kada se uvečer opruže na svojem kauču u dnevnoj sobi, kako smatra Michael Hogan iz Moviefona. No, čak i ako 90 posto ovih novih kanala na You Tubeu propadne, Googleova investicija isplatit će se ako samo jedan ili dva programa uspiju izgraditi lojalnu publiku i tako nadmaše broadcast i kabelsku televiziju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ipak, čini se da unatoč Googleovoj moći ovo neće biti baš tako lako za ostvariti. Naime, teško je zamisliti da bi YouTube mogao postati "održiva alternativa televiziji", smatra Mack Rawden u Cinema Blendu. Jednostavno je riječ o tome da nema dovoljno čvrstoće da se na tome može graditi lojalna publika, a neće je ni biti čak ni s ovim novim kanalima.

Svake godine stotine shema i izuma smatraju se kao valovi budućnosti. Kao i većina njih, i ovaj eksperiment će još ove godine najvjerojatnije biti "otpisan kao skup i glup", završava svoj članak The Week.

Prethodni članci: arti-201003180257006 arti-201005170718006 arti-201110240731006 arti-200912010128006 arti-201009130029006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo