Hrvatska elektroprivreda ima jedan od najvećih voznih parkova u državi. Sad kupuju još 578 automobila. I tvrde da, ukupno gledano, time štede.
"Uštede su u tome što ćemo smanjiti vozni park za 25 posto u odnosu na ono što imamo danas. Taj vozni park će biti dostupniji, znači, moći ćemo više koristiti te aute obzirom da sad imamo vrlo star vozni park i vrlo često su nam ti auti na popravku", pojasnio je član Uprave HEP-a Ivan Matasić.
578 auta HEP će platiti gotovo 60 milijuna kuna. Šest limuzina više srednje i 18 srednje klase vozit će Uprava, a 186 auta niže i 368 niske klase rukovoditelji i ljudi na terenu. Istovremeno, 1.100 starih auta će prodati, pa se vozni park u konačnici smanjuje s 2.800 na 2.200 vozila. Dakle, za 25 posto.
"Svaka tvrtka ove veličine s dužnostima koje ima, ima apsolutnu potrebu da ima jedan zadovoljavajući vozni park. Naš je apsolutno neprihvatljivo nezadovoljavajući. Dakle, još jednom ću napomenut, mijenjamo osobne automobile starije od 12 godina i teretna vozila starija od 17 godina", dodao je Matasi.
I tako će, poručuju, uštedjeti 30 milijuna kuna, režući godišnje troškove s 90 na 60 milijuna. Ušteda je ministru sasvim dovoljna da nabavu ne propituje.
"Ministar ne razmišlja o automobilima Hrvatske elektroprivrede. To radi uprava", rekao je ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak.
Na greškama nekih drugih državnih poduzeća HEP se očito opametio. U uvjetima natječaja koji zadovoljava čak šest proizvođača ovog puta nema kožnih sjedala i nepotrebno snažnih motora u službenim vozilima. No, upućeni iz svega zaključuju da je Elektroprivreda održavanje dosad plaćala skuplje nego što je trebala.
"Ako imate paušalne ugovore i ako se na tome može bildati cijena održavanja, normalno da troškovi održavanja mogu biti veći nego što su troškovi nabave voznog parka. Načelno kupnja voznog parka može biti pozitivna, ali ona je u ovom trenu ptopuno neusklađena s trenutkom kad će naši građani to dočekat zbilja nepovoljno", naglasio je stručnjak za tržište automobila Željko Marušić.
Međutim, iz HEP-a poručuju kako su novi automobili nužnost, a ne hir.