Ministar gospodarstva i prvi potpredsjednik Vlade,
Radimir Čačić, kazao je u razgovoru za
Jutarnji list kako će se tvrtke koje spadaju u njegov resor
morati pokrenuti već ovaj mjesec.
"HEP-ov radni ritam je nevjerojatno
spor, jedino je još nevjerojatnije njihovo odbijanje da ga
ubrzaju. Sustav Hrvatskih željeznica je
potpuno razoren", opisao je stanje državnih tvrtki.
Ogroman neiskorišteni potencijal Čačić vidi i u vodi i šumama,
ali upravama državnih kompanija koje upravljaju tim resursima
zamjera na defenzivnosti i nedostatku vlastitih projekata.
"Naravno da i Hrvatske vode i
Hrvatske šume trebaju podršku države
kako bi realizirale projekte, ali da bismo im uopće mogli pomoći,
tamo moraju biti i življi i inventivniji", pojasnio je ministar
gospodarstva.
Sličan je problem i u Hrvatskim
autocestama, gdje se novi šef Nadzornog odbora
Stanko Kovač našao pred dvostrukim zidom starih
dugovanja zbog nerazumnog upravljanja troškovima i otpora unutar
kompanije da se ubrzaju radni procesi.
"Nema nikakvog razloga da ceste kojima upravljaju koncesionari u
ime Strabaga i
Bouyguesa posluju i do 10 puta
učinkovitije od HAC-a, a rade u potpuno jednakim uvjetima", kazao
je.
Upravo iz tih razloga u Vladi su skloni davanju autocesta
koncesionarima. Međutim, oklijevaju jer ih je strah kako će
javnost to protumačiti kao 'još jednu rasprodaju Hrvatske'.
"Usporedimo li HEP s HŽ-om, Hrvatska elektroprivreda bi
morala svoju učinkovitost podići odmah. Ali trebalo bi raditi
četiri puta više", zaključio je Čačić.
Prvi potpredsjednik Vlade zaključio je kako su državne tvrtke HAC, HEP i HŽ jednostavno pretrome te da će od sada morati raditi čak četiri puta više.