1030 zaposlenika Zračne Luke Zagreb od 5. prosinca dobiva novog
poslodavca.Dan nakon toga prelaze u 5 manjih povezanih tvrtki
koje je osnovao francuski koncesionar - ugostiteljstvo, trgovina,
zaštita, zemaljske usluge te tvrtku Operator. Radnici strahuju da
im novi poslodavci neće jamčiti redovite plaće.
"Činjenica je da za bruto plaće 1030 radnika treba oko 13
milijuna kuna za redovitu isplatu redovitih plaća. Mi nemamo
saznanja da naš novi poslodavac raspolaže tolikm sredstavima",
izjavio je Ante Dujić, sindikat Zračne luke Zagreb.
No koncesionari podsjećaju da iza njih stoji kapital od 100
milijuna eura. No da itekako strahuju od gubitaka, dokazuju
i nedavne izmjene Ugovora s Vladom koje im omogućuju odgodu
plaćanja koncesijske naknade u određenim okolnostima. No za sada
rizika uopće nema jer najveća investicija u državi još nije
doživjela svoju prvu lopatu.
Uskoro će se graditi nova zagrebačka zračna luka. Iako je ovoga
ljeta početak gradnje najavljivan za 10. mjesec. No plan je
promijenjen i gradnja bi trebala početi u trećem mjesecu sljedeće
godine. Tako barem obećavaju novi koncesionari.
Veliki građevinski radovi će započeti odmah nakon zimskog
razdoblja, odnosno u prvom kvartalu 2014. godine, ovisno o
vremenskim uvjetima, a prije toga potrebno je izgraditi pristupne
ceste, postaviti cijevi, platforme i zaštitnu ogradu te
pripremiti područje. Novi putnički terminal primit će prve
putnike 2016. godine.
Predsjednik Skupštine Grada također strahuje kako radnike od
sljedećeg tjedna čeka nesigurnost.
"Svakog radnika treba bit strah kada pređe 5.12 u firmu X a 6.12
u još 5 firmi Y- bez ikakve garancije hrvatske države što će se
dogodit ako im koncesionar neće iplatit plaću", kazao je
predsjednik Gradske skupštine Grada Zagreba Darinko Kosor.
Koncesionari, pak, poručuju da radnicima jamče sigurnost te
prava iz Kolektivnog ugovora najmanje 5 godina od dana
preuzimanja.
Ovoga tjedna francuski koncesionari i službeno preuzimaju Zračnu Luku Zagreb s više od tisuću radnika. Istodobno, najavljena gradnja novog terminala debelo kasni iako koncesionari obećavaju da veliki radovi počinju na proljeće te da je novac za projekt osiguran.