Posljednja u nizu grešaka bila je profitiranje od oglasa za ilegalne proizvode, kao što su bili oglasi za lijekove, ulaznice za Olimpijske igre u Londonu ili kanabis. Ipak, Googleov glavni biznis – njegova tražilica – nikada nije bio ugrožen. Googleova tražilica i dalje je najzaslužnija za promet, prihode i profit ove kompanije i to nikada nije bilo dovedeno u pitanje, piše Business Insider.
Što je s Microsoftovom tražilicom Bing? Dobar pokušaj, reklo bi se. Ipak, nitko izvan Microsofta vjerojatno nije nikada ozbiljno pomislio da bi Bing mogao biti bolja tražilica od Googlea.
To je možda i bilo tako, bar do ovog tjedna, kad je Google počeo umetati stvari sa svoje društvene mreže Google Plus u rezultate pretraživanja. Rezultati pretraga bit će zbog tog poteza personaliziraniji, te će se jednim značajnim dijelom temeljiti na onome što su vaši prijatelji objavili na svojim profilima na Googleu Plus.
'Google je upravo učinio Bing najboljom tražilicom'
Zbog toga je utjecajni tehnološki blog Gizmodo proglasio Bing boljom tražilicom od Googlea, a Scripting Newspiše da je već umoran od nereda koji stvara Google i da će se prebaciti na Bing ako Microsoft obeća da ga neće upropastiti.
Gizmodo je tako objavio članak "Google je upravo učinio Bing najboljom tražilicom". Možda je ovo zaista uvod u veliku promjenu. Zaboravite pritom sve optužbe koje su dolazile od Googleovih konkurenata, kao i trzavice oko optužbi za monopolni položaj. Dok neki sud negdje ne presudi da Google ima monopol, ova kompanija ima pravo činiti što god želi sa svojim proizvodima.
Naime, u tehnološkom sektoru nećete nužno izgubiti ako naljutite konkurente. Izgubit ćete ako naljutite korisnike.
Google je nevjerojatno snažan brend. Nielsenovo istraživanje krajem prošle godine pokazalo je da je Google bio najveći digitalni brend u 2011. godini. Hoće li tako i ostati?
Povratak Microsofta?
Microsoft ima strategiju koja bi mogla ozbiljno poljuljati Googleovu dominaciju. Naime, Microsoft je identificirao prijetnju, te u svibnju 2009. godine ponudio korisnicima alternativu u obliku svoje tražilice. Od tada ju je postupno poboljšavao. Zatim je sjeo i čekao da njegov glavni konkurent pogriješi. To se dogodilo i Netscapeu. Ali također i AOL-u, Sonyju...
Microsoft je izgubio utjecaj u posljednjih nekoliko godina, no možda je upravo sad trenutak kad ga počinje vraćati. Istraživanje koje je proveo comScore pokazalo je da je prošli mjesec Bing u Sjedinjenim Državama prvi put postao popularniji od Yahooove tražilice.
U narednih nekoliko mjeseci vidjet ćemo je li riječ samo o nekolicini glasnih blogera koji su pretjerali u svojim procjenama ili je Google zaista napravio kardinalnu grešku.
Prethodni članci: arti-201201110349006 arti-201201100595006 arti-201201030565006 arti-201112300177006