Suđenje između Johnnyja Deppa i Amber Heard generiralo je nevjerojatnu medijsku pozornost, a društvene mreže gorile su od reakcija na svako od ročišta između 'zaraćenih strana'. Kao da se prati sportska utakmica, a ne pravni proces - ljudi su strastveno zauzeli strane i navijali - najvećim dijelom za Deppa. Legendarni glumac borio se da nakon šest godina agonije uspije isprati ljagu sa svog imena, a koja je nastala nakon što ga je bivša partnerica prozvala za obiteljsko nasilje. Amber Heard nanijela je svojim tvrdnjama u članku za The Washington Post veliku štetu glumcu koji iza sebe ima desetljeća uspješne karijere te je dosad bio čovjek nenarušene reputacije. Ništa mu nije moglo, ako ništa drugo, naštetiti u gradnji karijere.
Mnoge od ovih tvrdnji dokazane su i kroz društvene mreže, gdje se kreira nova stvarnost. Internet je najveći javni forum koji smo mogli zamisliti, mjesto gdje se u trendovima i statistikama može izmjeriti apsolutno sve.
Dijana Nikolić, RTL-ova menadžerica digitalnog marketinga, s nama je analizirala suđenje o kojem je brujao cijeli svijet. Komentirala ga je iz perspektive društvenih mreža.
"Suđenje je jako specifično i upravo zbog toga je tolika popraćenost vladala i na društvenim mrežama. Ovo suđenje je prvo koje je u potpunosti bilo dostupno javnosti - i to u 'real timeu'. Niste morali čekati prve informativne vijesti kako bi saznali što se događalo, kao što je to bilo u slučajevima Monice Lewinski ili O.J. Simpsona, već je bilo dovoljno uključiti YouTube i u liveu gledati što se događa u sudnici. Javnost je to objeručke prihvatila, 'prljavi veš' iz njihovog braka postao je dostupan svima i nije postojala varijanta 'rekla - kazala'", ocjenjuje Nikolić.
Dokaz svemu su i statistike. "Kada su u pitanju globalne statistike, one su eksplodirale - Twitter, Google i YouTube trendovi… Svaka društvena mreža odradila je ono u čemu je najbolja - Twitter u statusima, YouTube u dužim formama, izjavama sa suđenja i analizama novinara, TikTok u trendu šala na račun Amber Heard i Johnnyja Deppa…", otkriva menadžerica digitalnog marketinga i osvrće se na ružniju stranu svega - uvrede i prijetnje na društvenim mrežama. I toga je u ovom slučaju bilo - Amber Heard žalila se da prima grozne prijetnje. "Društvene mreže ne mogu utjecati na vaš inbox te filtrirati na temelju ružnih riječi ono što vam je upućeno. A kada su u pitanju javni komentari, pratitelji i komentatori na društvenim mrežama sve su maštovitiji u pokušajima da se izraze i zaštite svoja sporna razmišljanja".
Posebno snažnim u ovom slučaju kao platforma se pokazao YouTube. Niz kanala pratilo je suđenje uživo putem YouTubea, omogućivši cijelom svijetu uvid u apsolutno svaki detalj. Zanimljivo je da je suđenje uživo tražio upravo Johnny Depp, želeći pred cijelim svijetom dokazati svoju nevinost. "Upravo je YouTube bio kanal koji je uživo emitirao suđenje Amber Heard i Johnnyja Deepa u stvarnom vremenu, te izvor informacija iz sudnice cijelom svijetu. Jučer smo svjedočili čitanju presude uživo te doslovno bili sa svima u sudnici i vidjeli reakciju odvjetnika, sutkinje, porote, ali i Amber koja je nakon presude brzo napustila sudnicu. Nismo imali samo fotografije svjetskih servisa iz kojih smo iščitavali mimike lica, te kao medij pogađali je li Amer bila ljuta. Dobili smo potvrdu s lica mjesta i u tome je, između ostalog, moć digitalnih medija", kaže nam Dijana.
Upravo ta nevidljiva, ali itekako prisutna moć može u sekundi od antiheroja napraviti heroja, a isto vrijedi i obratno. Odluka da suđenje bude javno dostupno zapravo je jedna od najboljih poteza Deppovog odvjetničkog tima. Naime, Amber je izgubila značajnu podršku velikog dijela javnosti dok je Johnny iz ročišta u ročište bivao sve popularniji i 'neviniji'. Zasluge javnosti koja je lobirala u pokretu #justiceforjohnnydepp zaista su velike, barem u smislu vraćanja njegove narušene reputacije u stanje u kojem je ista bila prije svega što mu se dogodilo proteklih godina. "Društvo obožava komentirati, svi imaju mišljenje i zašto ga ne bi izrazili? A upravo su društvene mreže najbrže i najpogodnije za takve stvari. Društvene mreže odabrale su svog pobjednika u ovom slučaju, a da je ishod bio drugačiji? Vjerujem da bi nas čekalo još jako puno komentara na uvijek živim mrežama", zaključuje Nikolić.