Ekrem je HAK-ov Instruktor eko vožnje. On i njegovi kolege do sada su 500-tinjak vozača naučili voziti učinkovitije i štedljivije.
''Vrlo je bitno kod eko vožnje da ne kočimo i ne ubrzavamo naglo, evo na 1500 okretaja ja sam već na četvrtom stupnju prijenosa'', pokazao nam je HAK-ov instruktor vožnje Ekrem Bećirović.
Maksimalno moguća brzina pri niskom broju okretaja uz što manje kočenja, pravilan tlak u gumama te kretanje na put na vrijeme recept su za uštedu goriva i do 20 posto.
''Ušteda na nekim automobilima koji imaju veću potrošnju znala je biti i po 7 litara što ljudi jednostavno nisu mogli vjerovati'', nastavio je Bećirović.
Trening eko vožnje koji je sufinancirao Fond za zaštitu okoliša lani je prošlo 150 vozača Hrvatske pošte. Pet ih je postalo Instruktorima, pa u Pošti očekuju da će uskoro svi djelatnici voziti sigurno i ekološki.
''Po svakom polazniku treninga imamo smanjenje od sedam posto potrošnje goriva. Tu očekujemo i smanjenje prometnih nezgoda'', nada se izvršni direktor sektora prijevoza Hrvatske pošte Žarko Barilović.
Fond za zaštitu okoliša i ove godine s 40 posto subvencionira trening eko vožnje za sve zainteresirane poduzetnike, što je potvrdio direktor Fonda za zaštitu okoliša Sven Müller.
''Milijun kuna je osigurano u budžetu fonda, poziv je otvoren, traje do kraja godine, primamo tisuću prijava, znači za tisuću obrtnika ili trgovačkih društava'', kaže Muller.
Uz ekološku komponentu trenizi bi trebali pomoći i poduzetnicima da znatno smanje troškove za gorivo. Dogodine bi trebale krenuti i subvencije za sve, kažu u Fondu.
''Sljedeće se godine nadamo da ćemo omogućiti građanima da sami participiraju, a ne samo tvrtkama i obrtnicima, napravit ćemo jedan dodatni model'', nada se Muller.
Maksimalan iznos subvencije je 200 tisuća kuna po projektu. Fond je u posljednje dvije godine sufinancirao oko 1500 treninga eko vožnje.