Facebooku drastično padaju prihodi od oglašavanja

Facebookovi prihodi od oglašavanja u Sjedinjenim Državama pali su za trećinu u odnosu na prihode iz 2011. godine, pokazalo je novo izvješće objavljeno u srijedu.

5.7.2012.
13:12
VOYO logo

Nakon rasta po impresivnim stopama do čak 60 posto tijekom prva tri tromjesečja 2011. godine, rast Facebookova oglašavanja pao je za više od pola na 30 posto u četvrtom tromjesečju, a tijekom prvog dijela 2012. godine stopa rasta pala je na 21,2 posto, pokazalo je izvješće konzultantske kuće IDC.

Kako prenosi LA Times, usporavanje rasta dovodi do toga da Facebook sve više gubi tržišni udio. Nakon što je držao gotovo 14 posto u display oglašavanju krajem 2011. godine, Facebookov današnji udio je pao na 12 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Oni i dalje rastu, ali ne rastu tako brzo kao što bi trebali", rekao je autor izvješća Karsten Weide, potpredsjednik za odjel medija i zabave u tvrtki IDC.

Weide je rekao da postoje dva glavna razloga zašto je gigant društvenog umrežavanja počeo usporavati svoj rast.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prvi se sastoji u tome da za razliku od Googlea i pretraživačkog oglašavanja (search advertising), Facebook nije uspio stvoriti svoj vlastiti segment na tržištu. Umjesto toga, tvrtka sa svojim novim sjedištem u Menlo Parku ušla je na tržište pretraživačkog oglašavanja koje je već bilo napučeno drugim igračima.

Ovo je u konačnici ograničilo Facebook jednostavno zbog toga što nije imao previše prostora za rast na tom tržištu na način kako je Google rastao sa svojim pretraživačkim oglasima.

"Oni samo lupaju u strop gdje bi mogli rasti", kaže Wide.

Drugi glavni razlog zašto Facebook usporava tako drastično je u tome što su oglašivači spoznali da prikazivanje oglasa na društvenoj mreži koja ima više od 900 milijuna članova, jednostavno nije učinkovito.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Učinkovitost oglašavanja na Facebookuje je zaista užasna", rekao je on.

"Oglašivači su shvatili da Facebook nije tako djelotvoran kao što su na početku mislili. Oni povlače svoj novac i ulažu ga negdje drugdje."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovo izvješće dolazi nakon što je prije nešto više od mjesec dana General Motors odlučio povući 10 milijuna dolara namijenjenih za oglašavanje na Facebooku i to zbog toga što smatraju kako ovaj tip oglašavanja ima veoma mali utjecaj na odluke korisnika da kupe automobil.

Odluka je došla neposredno prije Facebookova izlaska na burzu (IPO) i za Facebook je ovo bio veliki udarac.

General Motors nije naravno jedina kompanija koja smatra da se na Facebooku ne isplati oglašavati. Što vi mislite, isplati li se oglašavati na ovoj društvenoj mreži?

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo